مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد؛

فعالیت ۶۰۰۰ هیات عزاداری ثبتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تعداد ۶۰۰۰ هیات عزاداری و ۲۰۰۰ دسته شاه‌حسین‌گوی ثبتی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۶۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه، افزود: جهاد تبیین به فرموده رهبری در کنار سایر موارد، وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی است زیرا این سازمان بزرگترین مجموعه و تشکل مردمی طول تاریخ مسلمانان محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که کل کارکنان تبلیغات اسلامی استان به اندازه کادر اداری یک مدرسه است، بیان کرد: جمع قابل توجهی از تشکل‌های مردمی در کنار این اداره هستند و بر همین اساس نیز جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه ذاتی بر عهده این سازمان مردمی نهاده شد.

حجت الاسلام حسینی به اهمیت جهاد تبیین نیز اشاره و بیان کرد: ۷۲ روز بعد از خطبه غدیر، حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند در حالی که اگر در آن زمان به ندای پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) گوش فرا داده بودند، امروز با برخی از مسایل روبرو نبودیم.

وی با تاکید بر این‌که توجه به جهاد تبیین در زمان حاضر از مشکلات مسلمانان در آینده جلوگیری می‌کند، بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم شاهد ظهور امام زمان(عج) باشیم، باید اسلام را به درستی تبیین کنیم که مقدمه آن تبیین غدیر است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اگر واقعه غدیر خم به درستی در سطح جامعه تبیین نشود، ظهور اتفاق نمی‌افتد.

حسینی، کربلا را عقلانیت محض در کنار تجلی عشق خواند و خطاب به حسینیان مراغه، اظهار کرد: حسینیان باید در عزاداری با بصیرت رفتار کنند و عقلانیت را به عنوان شیعه حضرت علی (ع) در تمام مراحل زندگی به ویژه عزاداری‌هایشان گسترش دهند.

بر اساس این گزارش، در این آیین، حجت‌الاسلام بهروز جعفری به عنوان رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه معرفی و از تلاش‌های ۱۲ ساله حجت‌الاسلام والمسلمین علی امیری قدردانی شد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیری چندی پیش به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار