درخواست مردم و مسؤولان کوهبنانی برای استقرار اداره «ثبت اسناد» در شهرستان

نبود اداره ثبت اسناد و املاک در کوهبنان در کرمان سبب شده است مردم این شهرستان مجبور شوند برای انجام امور ثبتی و اسنادی با طی کردن مسیر به شهرستان زرند مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۰۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمان، شهرستان کوهبنان که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری از مرکز استان کرمان و در مرز کرمان با استان‌های یزد و خراسان جنوبی قرار دارد از عدم استقرار اداره ثبت اسناد و املاک رنج می‌برد.

 

نبود اداره ثبت اسناد و املاک در کوهبنان سبب شده است مردم این شهرستان مجبور شوند برای انجام امور ثبتی و اسنادی به شهرستان زرند که در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر کوهبنان قرار دارد مراجعه کنند.

 

 کوهستانی بودن کوهبنان و عبور جاده ارتباطی کوهبنان از مسیر کوهستانی همراه با شیب‌های تند، دره‌ها و پرتگاه‌های خطرناک با دید کم و خطرناک احتمال خطرات جانی و مالی را برای مراجعه‌کنندگان کوهبنانی به شهرستان زرند افزایش می‌دهد.

 

بسیاری از مردم کوهبنان به‌دلیل مسافت زیاد تا اداره ثبت اسناد شهرستان زرند و نیز حجم بالای پرونده در زرند، از پیگیری برای دریافت اسناد و ثبت املاک خود منصرف می‌شوند.

 

با عنایت ویژه مسؤولان و راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان کوهبنان قطعاً اکثر شهروندان در مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد برای ثبت املاک و دریافت اسناد خود به‌صورت رسمی اقدام می‌کنند و این مهم موجب می‌شود مردم در زمان دریافت تسهیلات بانکی یا ارائه وثیقه برای موارد خاص و ضروری با مشکلات کمتری مواجه باشند.

 

 تاکنون پیگیری‌های زیادی توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، رئیس دادگستری کوهبنان و سایر مسؤولان برای استقرار اداره ثبت اسناد و املاک کوهبنان صورت گرفته که مردم شهرستان همچنان منتظر عنایت ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان هستند.

 

ارسال نظرات