رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو گفت: رشته های این دانشگاه به گونه ای نیستند که دانشجویان فارغ التحصیل شوند اما برای آن ها شغلی وجود نداشته باشد بلکه برای تمام فارغ التحصیلان امکان اشتغال وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۴۳۰۷۷
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمد کیهانی، مدیرعامل شرکت ایران فریمکو در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو برگزار شد، گفت: این شرکت از سال 1354 در بستر رودخانه کردان (محل فعلی ایران فریمکو) به دلیل ذخایر غنی شن و ماسه این منطقه و نزدیک بودن به کارخانه سیمان آبیک و بازار مصرف در استان البرز که شاهراه مواصلاتی 13 استان کشور نیز هست، تاسیس شد.

ماموریت اصلی دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو، طراحی رشته های مورد نیاز صنایع است

وی رسالت این مجموعه را استفاده از مصالح نوین و باکیفیت و آخرین تکنولوژی های دنیا در صنعت راه و ساختمان در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اولین مرکز تحقیق و توسعه در صنعت بتن و نخستین دانشگاه علمی کاربردی در ایران فریمکو تاسیس شده و نیز نوآوری تکنولوژی و صنعت در مصالح قابل استفاده در صنعت ساختمان، به جرأت می توان گفت که مجموعه ایران فریمکو لیدر صنعت خویش است.

مدیرعامل شرکت ایران فریمکو به ثبت بیش از 100 نوع اختراع و اخذ بیش از دو هزار جایزه ملی در تولید، توزیع و مصرف بتن و قطعات بتنی توسط علی اصغر کیهانی (پدر صنعت بتن ایران) اشاره و اظهار کرد: دکتر کیهانی برای نخستین بار جداول ماشینی را به کشور وارد کرد، همچنین ثبت اختراع بتن RCCP برای نخستین بار توسط وی انجام شد. تلاش برای به دست آوردن آخرین تکنولوژی های صنعت مورد استفاده در دنیا ادامه دارد.

کیهانی با بیان اینکه نیروهایی در مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو تحت آموزش قرار می گیرند که بتوانند به صورت کاربردی در بخش صنعت مشغول بکار شوند، ادامه داد: رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند نه تنها رقیب دانشگاه های دیگر نیستند بلکه رشته های جدیدی را نیز راه اندازی کردیم که در دانشگاه های دیگر تدریس نشوند و همین موضوع، این دانشگاه را با دیگر مراکز آموزش علمی متفاوت کرده است.

علی عمران روزبان، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران در این مجموعه، بیان کرد: هر عملکردی هر چقدر هم قوی باشد تا زمانی که نشر داده نشود دیگران از آن مطلع نمی شوند و نمی توانند از آن بهره برداری کنند بنابراین اصحاب رسانه وظیفه سنگینی بر عهده دارند زیرا باید وقایع، اختراعات، افتتاح ها و ... را به اطلاع مردم برسانند تا در مواقع لازم قابل استفاده عموم باشد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو به عنوان اولین و تنها دانشگاه علمی کاربردی در حوزه ساختمان به ویژه بتن در کشور فعالیت می کند که از سال 1390 در هلدینگ شرکت های ایران فریمکو، پارس لانه و اسکلت بتنی دایر شد و با کسب مجوز از دانشگاه جامع علمی کاربردی و اجازه اجرای سه رشته پودمانی در مقطع کاردانی در حوزه ساختمان، فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو با بیان اینکه ماموریت اصلی این دانشگاه، طراحی و اجرای رشته های آموزشی مورد نیاز صنایع است، عنوان کرد: از زمان تاسیس این دانشگاه تاکنون، بیش از 25 رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در حوزه ساختمان، عمران، مدیریت، حسابداری، نقشه برداری، HSC و حوزه های مهارت محور و شغل محور در این مرکز تدریس شده است.

روزبان افزود: این دانشگاه نیازهای بروز صنایع را شناسایی و بر اساس آن ها رشته هایی را به صورت شغل محور و مهارت محور و کاربردی طراحی و تدوین کرده و اجازه اجرای آن ها را از وزارت علوم دریافت می کند. رشته های مورد استفاده در این دانشگاه به گونه ای نیستند که دانشجویان فارغ التحصیل شوند اما برای آن ها شغلی وجود نداشته باشد بلکه برای تمام فارغ التحصیلان امکان اشتغال وجود دارد.

وی اذعان کرد: در این مرکز علاوه بر فعالیت های آموزشی بر اساس نیاز صنایع کشور که از قبل شناسایی شده اند، اقدامات پژوهشی نیز انجام می شود که طراحی و اجرای آن ها توسط اساتید و کارشناسان برجسته صنعت صورت می گیرد. رشته های این دانشگاه به جهت جذب و درخواست نیروی انسانی بازار کار خوبی دارند و یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار این مرکز، جذب فارغ التحصیلان در شرکت های هلدینگ ایران فریمکو است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو اظهار کرد: در واقع، یکی از ماموریت های مهم این دانشگاه تضمین آینده شغلی دانشجویان در نسل سوم است و علاوه بر آن در نسل چهارم نیز می تواند در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی تاثیرگذار باشد. در حوزه پژوهش نیز با طراحی برنامه های نوین، فعالیت های گسترده ای برای انتقال دانش و مهارت دانشجویان انجام می شود.

روزبان با اشاره به خدمات دکتر علی اصغر کیهانی به عنوان پدر صنعت بتن ایران در حوزه راه و ساختمان، خاطرنشان کرد: به پاس قدردانی از وی در زمین حیاتش، استارتاپ ملی تحت عنوان جایزه استارتاپی دکتر علی اضعر کیهانی طراحی و اولین دوره آن در زمستان سال گذشته برگزار شد. فلسفه این استارتاپ این بود که بتوانیم ایده ها و فناوری های جدید در حوزه صنعت و دانشگاه را جمع آوری کنیم و به صاحبان آن ها برای تجاری سازی کمک کنیم.

وی توضیح داد: به برگزیدگان این استارتاپ نیز علاوه بر جوایز نقدی و تسهیلات، تندیس خاص دکتر کیهانی اهدا شد. همچنین تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی در اختیار آن ها گذاشته می شود تا دانش و ایده خود را تجاری سازی کنند. جشنواره دیگری مشابه جایزه استارتاپی اما در وسعت بیشتر و گسترده تر و در حوزه های مختلف صنایع تحت عنوان «تفکر کارآمد» نیز به صورت ملی برگزار می شود و کسانی در آن شرکت می کنند که فکر و اندیشه نو دارند.

به گفته رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو، علاوه بر استارتاپ های مختلف، سمینارها و وبینارهای خاصی در حوزه پژوهش نیز طراحی شده که سالانه اجرا می شود که دانشجویان این مرکز و سایر دانشگاه های فعال کشور نیز مخاطبان آن ها هستند. این مجموعه تا به امروز بیش از 50 مورد تندیس در حوزه های آموزش، پژوهش، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در سطح استانی و ملی کسب کرده است.

روزبان بیان کرد: بکارگیری مدرسین و اساتید خبره و باتجربه در صنایع ساختمان و بتن که همگی در این حوزه مشغول بکار هستند و در دانشگاه نیز علم و عمل خود را به صورت همزمان به کار می گیرند، یکی دیگر از محاسن این مرکز است که موجبات افتخار ما را فراهم می کند. اعطای تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان که وزارت علوم آن را اجرایی می کند و نیز وام های متعدد دانشجویی جهت پرداخت شهریه نیز از دیگر مزایای این مجموعه است.

وی با اشاره به تاکید دکتر کیهانی بر اهمیت فرهنگسازی و تربیت نیروی انسانی عنوان کرد: بورسیه تحصیلی یکی دیگر از مواردی است که برای دانشجویان نخبه یا بی بضاعت در نظر گرفته می شود اما شرط استفاده از آن، درسخوان و فعال بودن دانشجو و دارا بودن نمرات سطح A است. ضمنا چنانچه دانشجویی در هر درسی نمره 20 دریافت کند حتی در صورت پایین بودن معدل، به عنوان تشویق، هزینه آن درس از وی دریافت نمی شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی ایران فریمکو با اشاره به اهمیت افزایش مهارت در دانشجویان اذعان کرد: برای مهارتی که منجر به کسب مدرک از سوی دانشگاه شود گواهینامه معتبر به دانشجو داده می شود که بتواند از آن در کشورهای دیگر هم استفاده کند. به دنبال کسب مجوز اجرای دوره های ارتقای پایه نظام مهندسی در حوزه ساختمان هستیم که این موضوع نویدی است برای محصلان این حوزه و کسانی که قصد ورود به این بازار را دارند.

روزبان با اشاره به پذیرش دانشجویان از اقصی نقاط کشور و با بیان اینکه تاکید دکتر کیهانی بر فارغ التحصیلی دانشجویان باسواد است نه کسانی که فقط مدرک کسب کنند و مهارتی نداشته باشند، مطرح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در هلدینگ ایران فریمکو مشغول به کار هستند و تاکنون هیچ نیرویی از این مرکز فارغ التحصیل نشده که متقاضی کار در شرکت های این مجموعه باشد اما نتواند مشغول به کار شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها