معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

موزه‌های دفاع مقدس موجب پیوستگی نسل‌ها می شوند

تبریز- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای پیوستگی نسل قدیم، فعلی و آینده ایجاد موزه های دفاع مقدس امری ضروری است.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۰۹
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر دریادار حبیب الله سیاری در بازدید از موزه دفاع مقدس تبریز بر غنی سازی این نوع موزه ها و اهتمام همگانی در این امر تاکید کرد و افزود: تاریخ دفاع مقدس بسیار مهم و راهبردی است و باید به تاریخ هشت سال دفاع مقدس بیش از گذشته توجه کرد چرا که این ایام برای آشنایی نسل فعلی و آیندگان بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.
وی به نقش مهم آذربایجان در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: آذربایجان و تبریز در طول تاریخ به ویژه در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل داشتند و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز عظمت و فداکاری های این خطه قهرمان پرور بر هیچ کس پوشیده نیست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز به مشخصات موزه دفاع مقدس تبریز اشاره کرد و گفت: بنای اصلی این موزه در مساحتی به ابعاد ۴۲۰۰ مترمربع با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع احداث شده است.
امیر دریادار عباسی افزود: آذربایجان شرقی در طول ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۱۰هزار شهید مدال افتخار دفاع از انقلاب اسلامی را بر سینه دارد و بیش از ۶۸ هزار ایثارگر این خطه در این دوران در صیانت از انقلاب اسلامی و خاک پاک ایران عزیز تاپای جان ایستادند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار