استاندار ایلام:

اربعین حسینی آبروی اسلام و ایران است/ ۲۱ هزار متر مربع سایه بان در مرز مهران ایجاد می شود

بهرام نیا با بیان اینکه آبروی اسلام، ایران و استان ایلام در گروی نوکری و خدمتگزاری مسئولان و مردم از زوار اربعین حسینی است، گفت: در ایام اربعین حسینی حدود ۲۱ کیلومتر از مسیر ایلام به مهران زیر بار خواهد رفت.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۰۰
|
۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، استاندار ایلام، ظهر امروز(۲۳ تیر) در نشست ستاد ویژه اربعین حسینی استان ایلام با حضور مدیران کمیته های این ستاد در سالن شهید رجایی استانداری ایلام، اظهار کرد: آبروی اسلام، ایران و استان ایلام در گروی خدمتگزاری و نوکری من و شما و مردم به زوار اربعین حسینی است.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه، میزبانی از زوار اربعین حسینی، افتخار نوکری است و این افتخاری بزرگ است، ابراز کرد: هر کس می خواهد خدمت کند بدون ریا و در کمال اخلاص در راستای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی داشته باشد، هر چه دارد با این نیت در ایام اربعین حسینی به منصه ظهور برساند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ابتدای کاری بنده در خصوص اربعین حسینی بوده است، افزود: اگر ما می نشستیم تا اعتبارات اربعین به استان بیاید باید همین گونه می نشستیم، اما با با نداشتن یک ریال بودجه  و با حمایت توجه ستاد اربعین کشور،  ظرفیت ۳۰۰ هزار نفری برای آبرسانی در مرز مهران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه  امروز ظرفیت ۶۳ مگاواتی برق در مرز مهران ایجاد شده است، تصریح کرد: در حوزه راه و راهداری هم اقدامات زیادی انجام شده است و همچنین ۷ استان معین در زمینه راهسازی پای کار آمده است و حدود  ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف اربعین حسینی، هزینه شده است،امروز حدود ۱۷۱ میلیارد تومان بدهکاری در حوزه های مختلف وجود دارد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

بهرام نیا یادآور شد: در ایام اربعین حسینی حدود ۲۱ کیلومتر از  مسیر ایلام به مهران که در دست اقدام است، زیر بار خواهد رفت و این امر با کار جهادی انجام شده است و همه دستگاه های اجرایی تلاش کرده اند و خیلی از دستگاه ها خوب کار کرده اند، در حوزه زیرساخت ها نیز آبفا و برق منطقه غرب بسیار خوب پای کار بوده اند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ۲۱ هزار متر مربع سایه بان با اعتباری با ۸۱ میلیارد تومان در مرز مهران در دست اجرا است، افزود: اقدامات خوبی توسط مجموعه ستاد اربعین استان انجام شده است که از همه عزیزانی که جهادی پای کاربوده اند تقدیر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه اربعین استان ۸۰ میلیارد تومان بوده که با رایزنی های انجام شده این میزان به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: از این میزان اعتبار در حدود ۵۲ درصد این میزان محقق شده است که البته این میزان نیز در قالب اوراق بوده است و در نهایت حدود ۳۳ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده دو منطقه آزاد قشم و کیش به عنوان معین منطقه آزاد مهران تعیین شده است، گفت: در ایام اربعین حسینی، فضای استانی فضای اربعینی و کربلایی تبدیل شود، فرصتی تا اربعین حسینی باقی نمانده است و بایستی تا اربعین حسینی زیرساخت های لازم برای  تسهیل در تردد زوار فراهم شود.

بهرام نیا بیان کرد: در هنگام خروج زوار از مرز مهران با توجه به اینکه در مرز مهران برای خروج زوار ۶۳ گیت وجود دارد اما تعداد گیت ها در ورودی کشور عراق بسیار کمتر از این تعداد است لازم است که در زمینه ازدحام جمعیت نیز اقداماتی انجام شود که در این زمینه نیز رایزنی های لازم با وزارت کشور  برای رایزنی با مسئولان کشور عراق در این خصوص انجام شده است.

وی بیان کرد: مرکز مانیتورینک در شهر مهران راه اندازی می شود که در راستای وحدت فرماندهی در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل و تردد زوار اربعین حسینی و کنترل ورود و وخروج زوار و پایش مسیرها برای خدمات رسانی بیشتر به زوار  نقش مهمی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار