خبرهای داغ:

به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزارشد/اردوی فرهنگی و تفریحی آرایشگران و بانوان شاغل در ادارات

به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزارشد/اردوی فرهنگی و تفریحی آرایشگران و بانوان شاغل در ادارات
قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بهار با توجه به نقش مهم آرایشگران زن در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام به برگزاری اردوی نیمروزه فرهنگی، تفریحی و ورزشی آرایشگران و زنان شاغل در ادارات بهار نمود.
کد خبر: ۹۴۴۴۹۶۷
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از همدان: همزمان با ششمین روز از هفته عفاف و حجاب اردوی نیمروزه فرهنگی، تفریحی و ورزشی، آرایشگران و زنان شاغل در ادارات شهرستان بهاربه همت قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان بهار در کاروانسرای باستانی روستای رسول آباد سفلی برگزارشد.

نشست بصیرتی زنان شاغل در ادارات و آرایشگران با مسئول امور بانوان استانداری و کارگاه تبیین عفاف و حجاب و احکام مبتلا به در آرایشگاه ها با حضور حجت الاسلام حسینی یمین، برگزاری مسابقه دارت و اهدای جوایز و بازدید از کاروانسرای باستانی رسول آباد از ویژه برنامه های این اردوی نیم روزه بود.

فاطمه ستاری مسئول امور بانوان استانداری همدان با اشاره به اثرگذاری قشر آرایشگران در ترویج سبک زندگی اسلامی در کنار فعالیت های زیبایی گفت: پتانسیل و مشارکت حداکثری این قشر بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است و لازم است در کنار ارائه خدمات زیبایی به بانوان،مباحث دینی را در حرفه خود رعایت کنند.
ستاری اظهار کرد: سفارش زیادی از بزرگان داریم که هر شخصی در هر حرفه،پوشش و لباسی خدمتی انجام میدهد لازم است، تکالیف شرع مقدس، رعایت واجبات و خدمت به خلق الله را مد نظر داشته باشد.
مسئول امور بانوان استانداری همدان با اشاره به اینکه دین اسلام دین زیبایی هاست؛ گفت: اسلام مخالف زیبایی نیست و زیبایی را دوست دارد و پیامبر اکرم(ص) همیشه بر آراستگی و معطر بودن تاکید داشتند.

ستاری با بیان اینکه آرایشگران زن پایگاه اجتماعی در جامعه دارند عنوان کرد: وظیفه بانوی ایرانی و آرایشگران وظیفه سنگین تری است که باید آرایشگران زن اخلاق حرفه ای را یاد بگیرند و لحاظ کنند و در کنار شغل خود آموزه های دینی را فرا بگیرند چراکه زن مسلمان ایرانی هستیم و الگوی ما حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) هستند، و میتوانیم در کنار رعایت مبانی و آموزه های دینی از بهترین آرایشگاههای اهل فن و ماهر کشور باشیم.
در پایان ستاری اذعان کرد: اهتمام به عفاف و حجاب باعث آرامش روانی، احترام و شخصیت زن ، پیوند خانواده و استواری در جامعه میشود و لازم است در ایجاد روابط دوستانه و روابط عاطفی با اطرافیان علاوه بر پوشش، عفت را رعایت کنیم تا روابط سالم و اجتماع سالم ایجاد و باعث حفظ حرمت زن شود.

حجت الاسلام حسین یمینی از اساتید حوزه و دانشگاه و مشاور مرکز سلامت پیش از ازدواج در کارگاه تبیین عفاف و حجاب با حضور زنان آرایشگر و کارکنان ادارات شهرستان بهار، به مباحثی در مورد حجاب اجباری در جمهوری اسلامی و مسائل احکام مربوط به آرایشگری (کاشت مژه و ناخن) پرداخت.
حسینی یمین اظهار کرد: مسائل اجتماعی نیاز به قانونگذاری دارد و رعایت برخی از مسائل که جنبه اجتماعی و قابلیت قانون گذاری دارد لازم است و حجاب در جامعه نیز جنبه اجتماعی دارد و باید قوانین آن رعایت شود.
وی تصریح کرد: درصورتی که حجاب در جامعه رعایت نشود باعث آسیب هایی در دختران و پسران و افراد جامعه و بنیان خانواده میشود چرا که حجاب به همه اعضای خانواده ارتباط دارد و مقایسه آمار نشان میدهد که خیانت زندگی ها را دچار نابودی میکند و عمده دلایل آن روابط آزاد و باز بیرون است و نارضایتی جنسی است و میتوان نتیجه گرفت که؛ آزادی در مبحث حجاب علاوه بر اینکه باعث آسیب رساندن به بنیان خانواده میشود، بلکه باعث تنوع طلبی و شدت گرفتن تشنگی مسائل جنسی میشود.
در پایان این نشست احکام مربوط به برخی از مسائل آرایشگری بیان شد و به سوالات طرح شده نیز پاسخ داده شد و آرایشگران از مسئولان ستاد درخواست داشتند که این احکام به صورت نوشته شده در سطح آرایشگاه ها مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار