انتخاب سبک زندگی یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران معاصر است

مدیر حوزه علمیه خواهران خوی گفت: انتخاب سبک زندگی یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران معاصر به شمار می‌رود و یک موضوع حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۲۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

به گزارش بسیج از سلماس، زهرا  رجاییان مدیر حوزه‌علمیه خواهران خوی 25 تیر در نشست هم‌اندیشی که با موضوع «صیانت از حریم خانواده و ارتباط آن با حجاب و عفاف» در سلماس برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و عفاف  همچنین برخورداری از سبک زندگی سالم به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است که ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارند..

وی با بیان اینکه، مساله هویت زن و سبک زندگی از چالش‌های معاصر مسلمانان در مواجهه با فشارهای فرهنگی غرب است، اضافه کرد: امروزه برخی مکاتب فکری و نظام‌های سیاسی برای اینکه به اهداف خود دست پیدا کنند، مسئله حجاب را به موضوع روز و حائزاهمیت خود تبدیل کرده‌اند.

رجاییان با بیان اینکه برخورداری از پوشش مناسب همچنین رعایت عفت و حیا در مجامع عمومی یکی از دغدغه‌های جوامع دینی به‌‌ویژه جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود، اضافه کرد: گرایش به حجاب مناسب و مطابق با هنجارهای اسلامی، از مسائل حائز اهمیت در برهه کنونی است.

مدیر حوزه علمیه خوی با بیان اینکه، بی‌حجابی و بدحجابی به‌عنوان یکی از مظاهر تهاجم فرهنگی به‌شمار می‌رود، ادامه داد: در‌پیش‌گرفتن این روش در واقع نوعی دهن‌کجی به ارزش‌های اسلامی، آرمان شهدا و امام راحل است.

وی بر ضرورت ‌حفظ کرامت زن و خانواده‌، الگوبرداری از فرهنگ قرآنی در خانواده‌ها، شناسایی زنان تاثیر گذار، معرفی بانوان موفق در عرصه‌های علمی، ورزشی، اقتصادی و هنری را از جمله ضرورت‌هایی برشمرد، که برای پیروزی در جنگ نرم کارآمد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار