خبرهای داغ:

استقبال شهروندان شاهرودی از تکمیل واکسیناسیون کرونا/بستری ۱۲ نفر در بیمارستان

شاهرود_رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:با استقبال شهروندان شاهرودی نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا امیدواریم موج هفتم را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۹۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

استقبال شهروندان شاهرودی از تکمیل واکسیناسیون کرونا/بستری ۱۲ نفر در بیمارستانبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از مقایسه آخرین وضعیت اپیدمی کرونا طی هفته گذشته در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود:تزریق واکسن کرونا در تمام مراکز خدمات بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه انجام می‌شود و سبد واکسیناسیون در مرکز شهرستان‌های شاهرود و میامی اعلام شده کامل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از روند افزایشی آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در شاهرود در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان داشت گفت:طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰نفر مشکوک به کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شده است که از این تعداد ۲نفر بستری شده اند که در حال حاضر ۱۱ نفر بستری هستند که یک نفردر ICU بستری هستند که در مجموع ۱۲ نفر بستری داریم.
شیبانی گفت:تعداد تست‌های مثبت ارسالی ۳۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است بدین معنی از ۴۰۰ نفر ۱۴۰ نفر تست آن‌ها مثبت می‌باشد.
او افزود:استقبال شهروندان شاهرودی برای تزریق واکسن کرونا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: واکسیناسیون کرونایی در چند روز گذشته تقریباً سه برابر شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:ستاد مدیریت مقابله با کرونا اقدام به برپایی غرفه سیار واکسن کرونا در بیمارستان‌ها، معاونت‌ها و سایت مرکزی نموده است
او با بیان اینکه سویه جدید کرونا نسبت به سوش‌های قبلی واکسن‌گریز است، تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن شلوغ، بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا، تزریق واکسن است.
گفتنی است: در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان میامی در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها