خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

پذیرش ولایت علی ابن ابی طالب (ع) تنها راه سعادت است

همدان- امام جمعه بهار گفت: پذیرش ولایت علی ابن ابی طالب (ع) تنها راه سعادت است و بدون اتصال به ولایت امیرالمومنین(ع) هرگز عارف و سالک شدن به معنای واقعی مفهوم ندارد.
کد خبر: ۹۴۴۵۲۵۹
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در نشست تربیت و تعالی کارکنان و سربازان سپاه ناحیه بهار ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به معارف امام علی (ع) اظهار کرد: ممکن نیست کسی به مقام عالی سیر و سلوک برسد و ولایت امام علی(ع) را نداشته باشد.

وی افزود: ما در بین متصوفه در کشورهایی مختلف شیعه و سنی داریم که عقیده بر این دارند که خرقه خود را از علی ابن ابی طالب(ع) گرفته‌اند و می‌دانند بدون اتصال به ولایت امیرالمومنین(ع) هرگز عارف و سالک شدن به معنای واقعی مفهوم ندارد.

امام جمعه شهرستان بهار اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد بداند چگونه ذره‌ای از طریق ریاضت کشیدن به جایی برسد، باید سالک و عارف واقعی باشد و به اوج بندگی غیر معصوم برسد که فقط از طریق پذیرفتن ولایت علی ابن ابی طالب(ع) امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: پذیرش ولایت علی ابن ابی طالب (ع) تنها راه سعادت است و بدون اتصال به ولایت امیرالمومنین(ع) هرگز عارف و سالک شدن به معنای واقعی مفهوم ندارد.

ارزنده تصریح کرد: اگر کسی به معنای واقعی عارف شده باشد ولو از اهل سنت باشد حتما ولایت علی(ع) را پذیرفته اما اظهار نکرده، و الا امکان ندارد که عارف شود.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات شیعه با نقل روایاتی گفت: باید بدانیم که به راحتی نمی‌توانیم ادعا کنیم شیعه هستیم، شیعه بودن آدابی دارد و شیعه واقعی نزدیک گناه و مکروه نمی‌شود اما اگر کسی گناه کرد و به معنای واقعی توبه کرد و انقلابی در وی به وجود آمد، به طور قطع توبه‌اش پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات