رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور گفت:

عید غدیر تجلی وحدت است

جشن عید غدیر با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه و شهرداری و حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان سپاه شهرستان ایرانشهر با حضور معتمدین و ریش سفیدان کارمندان ادارات و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۵۸۶۰
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر،جشن عید غدیر با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه و شهرداری و حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان سپاه شهرستان ایرانشهر با حضور معتمدین و ریش سفیدان کارمندان ادارات و عموم مردم برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: اگر بخواهیم بگوییم این عید متعلق به این مذهب یا آن مذهب هست مفهومی ندارد اصلا عید غدیر تجلی وحدت است.

وی افزود:  رسول گرامی اسلام بعد از اینکه آیه نازل شد که به مردم ابلاغ کند می توانست راحت داخل مکه بگوید بسم الله علی علیست تمام میشد و می رفت، ولی چی می شود در جایگاهی قرار می گیرد که تمام حجاج از آنجا رفت و آمد دارند و حتی آنهایی که رفته بودند برگردانده شدند بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در آن گرمای سوزان همه جمع بشوند بعد رسول خدا برود بالا و بگوید من علی را دوست دارم، پیامبر می گویند یکی یکی همه بیایید بیعت کنید؟چون دنبال وحدت است .

وی بیان کرد: یعنی میخواهد بگوید عیدالله اکبر عید وحدت تمامی بشریت است و هدف پیامبر از این کار همان تجلی وحدت است.

این مسئول با اشاره به این مطلب که هر اطعامی، اطعام غدیر نیست، هر انفاقی در روز غدیر انفاق غدیریه محسوب نمیشود، حول محوری می خواهد و اگر آن حول محور نباشد، حول محور ولایت و امامت و قرآن به تعبیر خدا در این سیر نباشد چرا چون غرض انفاق نیست، تصریح کرد: خداوند برای عیدالله ارزش قائل است که  اگر یک درهم بدهیم مساوی است با یک میلیون درهم، اگر یک اطعام بدهیم یعنی اینکه تمام انبیاء را اطعام کردیم  خداوند می خواهد عیدالله را برای ما معرفی کند، معرفت خداوند متعال و شناخت آیات قرآن هست و اسلام دین بشریت است، دین مذهب و فرقه نیست.


گفتنی است، به تعداد ۲۶ نفر از افراد شرکت کننده که همنام  مولی امیرالمومنین بودند به قید قرعه هدایایی تقدیم شد.

همچنین در این شب مبارک دو زوج جوان در این مراسم به عقد هم درآمده و هدایایی از طرف موسسه خیریه تابش شامل(فرش، اجاق گاز، لوازم آشپزخانه، کولر آبی ) و هدیه مبلغ ۱۰میلیون تومان از طرف رئیس امورخیریه اداره اوقاف کشور و مبلغ ۲میلیون تومان هدیه فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار و سفر زیارتی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه استان تقدیم این دو زوج جوان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار