در نشست خبری مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری مطرح شد؛

راه اندازی اورژانس اجتماعی در حسن آباد تا اعلام جرم علیه مسئولان

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به بعد مسافت بخش حسن آباد فشافویه و کهریزک با مرکز شهرستان، از راه اندازی اورژانس اجتماعی در این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۶۰۳۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵

محمد رضایی اصل   در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی   با اشاره به گستردگی و جغرافیای پیچیده شهرستان ری گفت: این شهرستان دارای 240 کیلومتر مربع وسعت است و با توجه به اینکه بسیاری از  مراکز بزرگ خدماتی کشور و استان تهران   از جمله موسسه خیریه کهریزک به عنوان یک مجموعه  ملی و بین المللی با بیش از 1750   معلول و سالمند در شهرستان ری واقع شده  است و فرمانداری شهرستان فرمانداری ویژه است، اداره بهزیستی هم باید در سطح معاون مدیر کل باشد.

وی افزود: با توجه به گستره جغرافیایی پیچیده شهرستان ری و طولانی بودن مسافت به منظور رسیدگی به مشکلات افراد نیازمند، دو پایگاه اورژانس اجتماعی در بخش کهریزک و فشافویه راه‌اندازی می شود که   روزانه   12 ساعت به متقاضیان خدمت ارائه می کند.  

رضایی اظهار داشت: ارائه خدمات فقط به هموطنان محدود نمی شود و  خدمات اجتماعی به اتباع خارجی نیز شامل آسیب های اجتماعی ، کودک‌آزاری و همسرآزاری و سایرخدمات ارائه می‌شود.

  رضایی درخصوص   مسکن ملی مددجویان گفت: سهم آورده مسکن ملی مددجویان بهزیستی از سوی دولت پرداخت می‌شود همچنین انشعابات آب، برق و گاز و سهم ساخت واحد مسکونی تا 100 متر مربع که از مصوبات مجلس بوده رایگان است.

 مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری همچنین از تخصیص  45 میلیارد تومان   تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: درصورت استقبال متقاضیان این اعتبار تا سقف 100 میلیون تومان  قابل افزایش است و خوشبختانه استقبال از طرح خوب بوده و 4000 بهبود یافته به عنوان کار آفرین اشتغال ایجاد کرده اند. وی اضافه کرد: میزان مستمری مددجیوان نیز 20 درصد افزایش یافته که خانواده های یک نفره 425 تومان، و پنج نفر به بالا یک میلیون و 150 هزار تومان دریافت میکنند. در بحث بیمه های کارفرما و خویش فرما از سال 99 تا 1400 همه پرداخت شده و حتی یک مورد هم پرداخت نشده نداریم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه مناسب سازی معابر اظهار داشت:

 در قانون مناسب سازی معابر در جهت رفاه حال معلولان و سالمندان  به صراحت اعلام شده است که در صورت اجرا نشدن این مصوبه از سوی ادارات، مدیران خاطی  مجرم شناخته شده و به انفصال از خدمات دولتی  محکوم می شوند.

 رضایی اذعان کرد: متاسفانه در سطح شهرستان ری فقط 4 اداره اقدام به مناسب سازی محیط و تعداد اندکی بانک دسترسی به عابر بانک ها را تسهیل کرده اند . اسانسورهای ادارات، مجتمع های تجاری و سایر معابر برای معلولان و سالمندان مناسب سازی نشده است و خیلی از پاساژ ها و مراکز خرید در حال ساخت  مبحث مناسب سازی را رعایت نمیکنند و یا حتی در زیرزمین ها احداث می شوند که از شهرداری ها می خواهیم مجوز برای این پروژه ها صادر نکنند. وی با اشاره به مکاتباتی که با ادارات مربوط در این خصوص انجام داده ؛ تاکید کرد: در صورت بی توجهی مسئولان و   قصور آنان در بحث مناسب سازی معابر، در محاکم قضایی علیه آنها اعلام جرم خواهیم کرد.

 

رضایی با اشاره به یانکه بیش از 1000 پرونده معلول قطع نخاعی در بهزیستی شهرری وجود دارد، تصریح کرد: حدود 45 تا 50 درصد معلولان بر اثر تصادفات و  حوادث مختلف به آمار معلولان اضافه می شوند. اما در بحث معلولیت های ژنتیکی، مشاوره های قبل  از ازدواج؛ حین بارداری و بعد از زایمان داریم و در این خصوص اعتباراتی تخصیص یافته و خانواده هایی که ازداواج فامیلی داشته و نیاز به آزمایش ژنتیکی دارند به آزمایشگاههای ژنتیک معرفی و هزینه های آن را پرداخت میکنیم تا از بروز معلولیت های ژنتیکی پیشگیری شود.

 

انتهای پیام/ح

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار