حجت الاسلام شهابی : امروز حجاب پرچم اسلام است باید روش‌های جذاب را برای جلب افراد کم حجاب به کار بگیریم.

حجت الاسلام شهاب مرادی گفت: ظرفیت خانم ها برای جمهوری اسلامی یک ظرفیت بسیار مهم است و باید بتوانیم فضا را برای فعالیت آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم.
کد خبر: ۹۴۴۶۳۷۲
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان از کرمانشاه ، حجت الاسلام شهاب مرادی در همایش زنان و دختران فاطمی که در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه یکی از نقاطی است که آدم می تواند با سرافرازی به آن افتخار کند و یادآور روحیه پهلوانی، دلاوری و بیشه شیران است.

این کارشناس مذهبی افزود: متاسفانه امروز توجه به خانم ها در فرهنگ ما بسیار کمرنگ است و خداوند ما را مواخذه خواهد کرد از اینکه نسبت به خانم ها توجه فرهنگی کمی داریم.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه زن مهم تر از مرد است و این شعار نیست بلکه موضوع مهمی است همانطور که امام(ه) فرمود زن مربی جامعه است اما متاسفانه این مربی در بسیاری از خانه ها احترام ندارد و گاهی بین زن و مرد تفاوت قائل می شوند.

حجت الاسلام مرادی گفت: باید به زنان احترام گذاشته و به آن باور داشت و این احترام‌ نباید به صورت نمایشی باشد.

وی افزود: بنده معتقدم در جامعه بسیاری از امکانات باید برای زنان بیشتر از مردان باشد اما در بسیاری از موارد در حق زنان و دختران اجحاف شده و حتی در مساجد هم بهترین قسمت را برای مردان در نظر می گیرند در حالی که باید عکس این موضوع باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: بیشتر زنان و دختران ما اهل حجاب هستند چادر که حجاب برتر است نباید گران باشد افراد خیر و متدین می‌توانند کارخانه تولید چادر راه اندازی کنند تا افراد محجب بتوانند با قیمت پایین‌تر چادر را تهیه کنند.

وی بیان داشت: ظرفیت خانم ها برای جمهوری اسلامی یک ظرفیت بسیار مهم است و باید بتوانیم فضا را برای فعالیت آنها در عرصه های مختلف فراهم کنیم.

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد: متاسفانه در فیلم ها و سریال‌ها حجابی که از نظر متدین ایرانی پذیرفته است، دیده نمی شود.

وی مردم کشور ایران را مردمی متدین معرفی کرد و اظهار داشت: برخی در تلاش هستند تا این مردم را از دین فراری دهند لذا باید دست این افراد را کوتاه کنیم.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: ما فرزندان متدینی داریم چنانچه در ایام اعتکاف مساجد ما از حضور آنها سرشار می شود این جوانان بسیار راغب هستند که سفر های زیارتی بروند اما متاسفانه هزینه سفر به این کشورها بسیار بالاتر از کشورهای توریستی است.

وی گفت: نیاز نیست برخی آقایان رفتار تندی نسبت به خانم های بدحجاب داشته باشند باید اجازه دهیم خانم هایی که در این زمینه خبره هستند با روش های جذاب وارد عمل شوند و آنها را به حجاب دعوت کنند.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولین از حجاب خوششان نمی آید وگرنه این همه مشکل در حوزه عفاف و حجاب نداشتیم‌.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: امروز حجاب پرچم اسلام است باید روش‌های جذاب را برای جلب افراد کم حجاب به کار بگیریم.

وی افزود: متاسفانه در دانشگاه های ما پایان نامه هایی با عناوین مختلف حجاب و عفاف کمتر دیده می شود که باید مسئولین مربوطه بر این امر اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام مرادی گفت: بحث عفاف و حجاب بحثی بسیار مهم است که تنها برای خانم ها نیست عفت و پاکدامنی باید از فکر و ذهن مرد و زن عبور کند.

وی خاطر نشان کرد: باید به حجاب، عفت و پاکدامنی احترام بگذاریم و افرادی را که حجاب دارند تمجید کنیم چرا که تنها با احترام ویژه می توان ارزش فرد با حجاب را بالا برد.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر زمانی می تواند در خصوص مقوله حجاب موثر واقع شود که با رافت و مهربانی همراه باشد.

ارسال نظرات