خبرهای داغ:
شعبانی‌موثقی:

مسئولان باید به وعده‌های خود در زمینه مشوق‌های افزایش جمعیت عمل کنند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسئولان باید به وعده‌های خود در زمینه ارائه امتیازها و مشوق‌های افزایش جمعیت عمل کنند و باید بدانند که اجرای سخت قانون جوانی جمعیت به یک ضد تبلیغ علیه جمعیت تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۰۰
|
۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در همایش رویداد بزرگ نبض زندگی، گردهمایی اصحاب رسانه استان همدان، با محوریت جوانی جمعیت، خانواده و فضای مجازی، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: یکی از موارد شکل گرفته در اذهان مردم این است که زندگی بهتر با فرزند کمتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب افراد مشکلات اقتصادی را مانع اصلی فرزندآوری می‌دانند، افزود: شواهد گویای این است که تعداد فرزندان خانواده‌های مرفه کمتر از افراد ساکن در حاشیه شهرها با شرایط اقتصادی پایین‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برخی شبهات در زمینه فرزندآوری باید بررسی و درباره آنها با افراد حامی فرزند کمتر، در فضای صمیمی بحث و گفت و گو شود و به سوالات و شبهات آنها پاسخ داده شود.

وی ابراز کرد: وجود فرزند بیشتر باعث نشاط در خانواده می‌شود، باید مطالعه دقیقی در زمینه نشاط خانواده، تربیت فرزندان، آمار طلاق، طلاق عاطفی در خانواده‌ها، آمار موفقیت افراد در خانواده دارای فرزند بیشتر و تک فرزند صورت گیرد و نتایج آن به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

شعبانی موثقی ادامه داد: تحقیقات نشان داده که روابط اجتماعی در خانواده‌های با جمعیت بالا بیشتر و نشاط خانواده بیشتر است، در حالی که میزان آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های دارای تک فرزند بسیار بیشتر است.

وی گفت: قانون حمایت از جمعیت مصوب و ابلاغ شده است اما سختگیری‌های اداری برای پرداخت تسهیلات و مشوق‌ها به خانواده‌ای که فرزند سوم به تازگی متولد شده آنقدر زیاد است که مردم از این موضوع گلایه دارند و برخی از ادامه کار پشیمان می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: در بحث ازدواج باید تامل کنیم مسئولان باید به وعده‌های خود در زمینه ارائه امتیازها و مشوق‌های افزایش جمعیت عمل کنند و باید بدانند که اجرای سخت قانون جوانی جمعیت به یک ضد تبلیغ علیه جمعیت تبدیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیش زمینه اصلی فرزندآوری و افزایش جمعیت، ازدواج است در حالی که سنت‌های غلط سبب کاهش آمار ازدواج شده است و برخی درگیر سنت‌های ساختگی و ناخواسته هستند و همین امر آمار ازدواج را تحت تاثیر خود قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات