مدیر جهاد کشاورزی تربت جام:

کشاورزان سربازان جبهه تولید و ضامن امنیت غذایی جامعه‌اند/تجلیل از برترین‌های کشاورزی و عکس پالیز در تربت‌جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام هدف از برگزاری جشنواره خربزه را تجاری‌سازی این محصول و حمایت از دانش بومی و برشمرد و گفت: کشاورزان سربازان جبهه تولید و ضامن امنیت غذایی جامعه‌اند.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۶۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در تربت‌جام علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام صبح امروز در افتتاحیه جشنواره خربزه و تجلیل از برترین‌های حوزه کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: تربت‌جام‌ بیشترین سطح زیر کشت خربزه از رقم خاتونی را دارد و قطب تولید این‌ ‌محصول در کشور محسوب می‌شود.

 وی کشاورزان را سربازان جبهه تولید و ضامن امنیت غذایی جامعه دانست و افزود: سطح زیر کشت خربزه در این شهرستان حدود 10 هزار هکتار است و بالغ‌بر200 هزار تن محصول خربزه از مزارع  تربت‌جام تولید و روانه بازارهای مصرف کشور و بخش هم به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.


مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام هدف از برگزاری جشنواره خربزه را تجاری‌سازی این محصول و حمایت از دانش بومی و محلی و انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی، بررسی چالش‌ها و مشکلات کشاورزان  برشمرد و تصریح کرد: در این محفل کشاورزی از ۵۹ نفر برتر در بخش کشاورزی تجلیل می‌شود.

عرفانی دایر بودن غرفه‌هایی از محصولات و نهاده‌های کشاورزی در معرض دید عموم را از جلوه‌های ویژه این مراسم برشمرد، ابراز کرد: در حاشیه این محفل کشاورزی هم از ۵۰ عکس برگزیده تور عکاسی پالیز با موضوع کاشت، داشت و برداشت خربزه خاتونی تربت‌جام به نمایش گذاشته شد که مهدی وقاری شورجه از مشهد، امیر عنایتی از تربت‌حیدریه و صادق جعفری از مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار