خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و جهاد تبیین موجب تعالی جامعه می‌شود

همدان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و جهاد تبیین باید تلاش خود را بیشتر کنیم چراکه موجب تعالی جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۹۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید صفدریان در آیین تجلیل از راویان (خانواده‌های معظم شهدا)، نویسندگان و گویندگان کتاب‌های صوتی ایثار و شهادت و دفاع مقدس که در مرکز فرهنگی باغ موزه همدان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه باید دو موضوع گذشت و بیان درست حقایق و واقعیات را مورد توجه قرار داد که هر دو موضوع از ابتدای خلقت بشر حائز اهمیت بوده و هرچه زمان گذشته و جامعه انسانی از لحاظ کیفیت و کمیت گسترش پیدا کرده اهمیت آنها هم بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه از روزی که حضرت آدم و حوا به روی زمین آمدند و آن اتفاق بین هابیل و قابیل افتاد تا به امروز که جمعیت جهان چند میلیاردی شده و وضعیت زندگی‌ها تغییر کرده و تمام تقابل‌های بین حق و باطل رخ داده است، افزود: اگر گذشت، ایثار و فداکاری وجود داشت و اگر حقایق به درستی اطلاع رسانی می‌شد نه ظلم و ستمی بود و نه جای حق و باطل عوض می‌شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت و جهاد تبیین که هر دو مورد تاکید رهبر انقلاب هستند هر قدر پیگیری کنیم باز هم کم است و باید تلاش خود را بیشتر کنیم چراکه موجب تعالی جامعه خواهد شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از امنیت و صلابت و عرصه‌هایی که تا به امروز بوده همه نیاز به از خودگذشتگی داشتند و مقام اول در این عرصه شهدای ما بودند که از بیشترین داده هر انسانی یعنی جانشان مایه گذاشتند و در مرحله بعدی جانبازان و ایثارگران از خودگذشتگی داشتند.

صفدریان گفت: برای اینکه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه اثرگذار باشد نیازمند است کسانی که توان آن را دارند حتما به روایتگری بپردازند که این کار را رزمندگان، شهدا و خانواده معظم شهدا انجام دادند و هنوز خیلی در این مسیر می‌شود کار کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم بقیه رزمندگان و همرزمان شهدا در این عرصه پای گذارند و انتقال این رشادت‌ها و روایتگری‌ها به نسل حاضر که به دلایلی آن ایثارها را درک نکردند و به خصوص انتقال آنها به نسل آینده نیازمند حضور همه افراد اثرگذار در این حوزه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: نویسندگان، شعرا، صداپیشگان و اصحاب رسانه باید نقش آفرینی کنند که به لطف خداوند کارهای خوبی صورت گرفته و این جمع را به خاطر کارهای ارزشمند دعوت کردیم.

وی بیان کرد: روایت‌های مکتوب و نوشته‌های حوزه ایثار و شهادت با توجه به اینکه سبک زندگی تغییر کرده باید با شیوه‌های زندگی نو همخوانی داشته باشند و با پیشرفت دانش علم و تکنولوژی بروز شود که مانایی بیشتری داشته باشد.

صفدریان ابراز کرد: یکی از ارزشمندترین راه‌ها که می‌شود از آن بهره گرفت همان کتاب صوتی است، شاید به دلیل مشغله‌های زیاد، خیلی از افراد نتوانند به خوبی مطالعه کنند؛ بنابراین کتاب‌های صوتی می‌تواند برای عده زیادی از علاقه‌مندان به مطالعه، به خصوص در حوزه ایثار و شهادت قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها بودند که به حوزه ایثار و شهادت علاقه‌ای نداشتند و با یک تلنگر عاشق مسیر شهدا شدند، خاطرنشان کرد: شما کاری انجام می‌دهید که در ثواب شهدا و جانبازی جانبازان شریک هستید و فرهنگی را رواج می‌دهید که اگر این فرهنگ در جامعه فراگیر شود جامعه متعالی به دور از شر و بدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات