خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی موثقی:

رسانه‌ای که اخلاق را رعایت نکند ماندگار نخواهند بود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر رسانه‌ای اخلاق را رعایت نکند شاید هیاهویی ایجاد کند اما به دلیل بی‌اخلاقی ماندگار نخواهند بود.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۷۳
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در کلاس اخلاق و دیدار اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز مباهله و تبریک پیشاپیش هفته خبرنگار، اظهار کرد: در مباحث اخلاقی کسی که می‌خواهد اخلاق بگوید خودش باید اخلاق داشته باشد.

وی علم اخلاق را دارای دو بخش رذیله و فضیله دانست و افزود: برخی مواقع شاهد بروز رذایل در رسانه هستیم که شناخت آن دارای پیچیدگی است البته در صورت ملتزم بودن رسانه‌ها به فضیلت اخلاق، خبرنگاران می‌توانند اخلاق‌مداری را در جامعه توسعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: هر چند برخی افراد حرف‌های خوبی می‌زنند اما به خاطر اعتقاد نداشتن به آنچه که خود بیان می‌کنند، حرف و مطلب آنها در جان و فطرت مخاطب اثرگذار نیست و نیازمند این است که آن حرف بر جان خود بنشیند، در رسانه هم همین طور است اگر رسانه‌ای اخلاق را رعایت نکند شاید هیاهویی ایجاد کند اما به دلیل بی‌اخلاقی ماندگار نخواهند بود.

وی ابراز کرد: رسانه‌ای می‌تواند توسعه دهنده هنجار، اخلاق و حرکت دهنده جامعه به سمت اصلاحات باشد که خود به این امر اعتقاد قلبی داشته باشد و در رسانه به کار گیرد.

شعبانی موثقی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) فرمود؛ جامعه ایمانی یک جامعه اهل محبت و مودت است و مودت محبتی است که آن کشش از دو طرف است که افراد آن اهل محبت به هم باشند چرا که مودت بهترین شیوه برای توسعه اخلاق در جامعه است، خاطرنشان کرد: رشد فکری، تعالی و تکامل خصلت همه افراد است و در رشد شخصیتی و دینی انسان هیچ چیز به اندازه محبت ورزیدن به دیگران سبب تعالی انسان نمی‌شود.

وی گفت: جامعه باید بستر مهرورزی، محبت و مودت بین مومنین باشد و اخلاق نیاز اصلی انسان برای ارتقای روحی، نفسانی و قلبی است چراکه بهترین راه ارتقا یافتن، رشد و تکامل معنوی انسان و محبت ورزیدن به دیگران است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: امر به معروف از شئون ولایت است و اگر فردی یا مسئولی در امری کوتاهی کرده باید از روی دلسوزی او را امر به معروف کرد نه اینکه به او به عنوان یک مجرم نگاه شود؛ چراکه امر به معروف از شئون مومنین به ولایت است و در درون ولایت، محبت است و امر به معروف از باب ولایت است.

وی ابراز کرد: اگر می‌خواهیم رشد اخلاقی و معنوی داشته باشیم حتی در خانواده باید به سمت محبت برویم و این محبت و مودت را توسعه دهیم و اگر  محبت و مودت‌ها در جامعه زیاد باشد به طور قطع ارزش‌ها در جامعه توسعه می‌یابند.

در ادامه با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار