بسیج باید ساختار های خود را به نفع مردم تسهیل کند/نگاه بسیج گام دوم معطوف به همه مردم است.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۴۳
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در همایش آموزش و توانمندسازی بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه روز مبارک مباهله است و مباهله روزی است که بین حق و باطل خط کشیده شد و آنها جدا شدند، طی سخنانی اظهار داشت: ما در دوره آخرالزمان به سر می‌بریم و در این مقطع از تاریخ قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: معجزه قرآن کریم آخرین اتفاق افتاده است و ما معتقدیم که سرزمین به مستضعفین و حق طلبان می رسد. دوره آخرالزمان برای این است که تکلیف روشن شود یعنی حق و باطل بیان شود.

وی با بیان اینکه مهم این است که ما در دوره آخرالزمان کجا باشیم و کجای قصه قرار گرفته باشیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در گام سوم دولت سازی خود و در گام اول از مرحله دوم انقلاب اسلامی به سر می برد. در بیانیه گام دوم که توسط حضرت آقا تبیین شده است، دو مرحله دولت سازی وجود دارد.

سردار زهرایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی براینکه نشان دور از ذهن است که ما جامعه اسلامی را داشته باشیم بدون آنکه دولت سازی اسلامی اتفاق افتاده باشد، یادآور شد: گام بعدی دولت سازی، جامعه سازی و گام بعدی نیز تمدن نوین اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: ما به عنوان بسیجی و جهادگر باید بدانیم که کجای این نقشه راه قرار داریم. بسیج گام اول با بسیج گام دوم تفاوت آشکار دارد.

وی مطرح کرد: حضرت آقا فرمودند که بسیج پاره تن مردم است و این امر را هنگام فرمان اعتلای بسیج فرمودند یعنی حضرت بسیج پاره تن مردم است و هیچ تخصیصی صادر نشد و بسیج متعلق به همه مردم است.

سردار زهرایی با طرح این پرسش که آیا در گام دوم بسیج می توان همه مردم را در تشکیلات بسیج بیاوریم، ادامه داد: خیر! بخشی از این عزیزان و بزرگواران که دل در گروی انقلاب دارند و در راه خدمت به مردم آمده‌اند، وقت و فرصت وارد تشکیلات شدن را ندارند.

مسئول بسیج سازندگی اضافه کرد: آیا اجباراً باید همه مردم را وارد دفاتر و پایگاه‌ها بسیج کنیم؟خیر! بسیجی گام دوم این را نمیخواهد و می خواهد ما در ساختار بسیج محصور نشویم.

وی عنوان کرد: بسیج کارگری و کارخانجات بیش از ۳۰۰۰ دفتر پایگاه در جاهای مختلف دارد اکا، از جمعیت کارگری کشور که ۱۴ میلیون کارگر در کشور داریم، شاید تاکنون ۳۰۰ هزار بسیجی در کانون ها و پایگاه های کارخانجات بسیج کارگران و کارخانجات داشته باشیم.

سردار زهرایی نگاه بسیج گام دوم را معطوف به همه مردم دانست و گفت: این نگاه نه در ایران اسلامی بلکه در بلاد اسلامی است.

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: بسیج گام دوم پاسخ به این سوال است که برای بقیه چه باید کرد. بسیج گام دوم می خواهد عرصه های نقش آفرینی را تبیین کند.

وی با بیان اینکه ۳۶ عرض نقش‌آفرینی برای آحاد مردم تبیین شده اند، تاکید کرد: ما فضا را آماده می کنیم تا مردم به نقش آفرینی بپردازند.

سردار زهرایی افزود: بسیج باید دنبال این باشد که جامعه هدف خودش را شناسایی کند. کسانی که وقت فعالیت در چهارچوب بسیج را ندارند باید در این بستر درفعالیت انقلابی شرکت کنند. این نکته مهمی است.

مسئول بسیج سازندگی یادآور شد: یک تئوری در بدنه گروه‌های جهادی به وجود آمده بود که باید به گروه های جهادی که حل مسئله می کنند و بزرگ شده اند، رسیدگی کنیم. باید گروه‌های جهادی بپردازیم که نظام مسائل کشور را حل کنند و سیاهی لشکر جمع نکنیم.

وی عنوان کرد: در بسیج و گروه جهادی عمق خدمت اهمیت نداشت و خود خدمت بود که دارای اهمیت بود. این مسئله باعث شد که از محضر ولی امر مسلمین سوالی را بپرسم و کسب تکلیف کنم.

سردار زهرایی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند چند درصد از جوانان عضو گروه جهادی شما هستند؟ ایشان فرمودند که ۱۵ درصد جوانان عضو گروه های جهادی شما هستند، برای بقیه جوانان چه برنامه ای دارید؟


مسئول بسیج سازندگی اضافه کرد: کسانی که خودشان محروم نیستند اما محروم از خدمت رسانی به سایرین محرومند. وظیفه ما است که آنها را پایرکار بیاوریم که خدمت رسانی کنند.

وی افزود: بسیج گام دوم در گروه های جهادی به دستور و فرمان حضرت آقا به این سمت حرکت می کند که بسیج جامعه هدف داشته باشد.

سردار زهرایی به اینکه بسیج گام دوم ناگزیر است که در ساختارها و فرایندهای خودش تغییر و تحول به وجود بیاورد، اشاره کرد و گفت: شما با یک ساختار سلولی و سنگین نمی‌توانید یک کار تحولی و انعطاف پذیر را انجام بدهید.

مسئول بسیج سازندگی ادامه داد: ساختاری که سفت شده تبدیل به یک ساختار دیوانسالار شده است. در سپاه و بسیج میبینیم که روزی نیست که نوآوری در این ارگان ها نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان هم همه آن چیزی که در توان دارد به کار می گیرد تا به روز دشمنی کند و توطئه می چیند پس ما هم باید به صورت به روز مقابله کنیم.

سردار زهرایی با بیان اینکه سپاه و بسیج ناگزیرهستند که ساختارهای خودشان را به نفع همه مردم بشکنند و فرآیندهای خودشان را تسهیل کنند، یادآور شد: به همین خاطر بسیج مدل قرارگاهی را پیش گرفته است. یک قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی نیز وجود دارد.

مسئول بسیج سازندگی گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی نیز از این مدل قرارگاه ها است. باید با کار منسجم و اثربخش از سیم خاردار های درون خودمان به نفع یک کار هم افزا و اثربخش عبور کنیم.


وی بر لزوم کارهای مشترک در دستور کار و مسئله محور شدن، تاکید کرد و گفت: هم اکنون مسئله کشور اشتغال است. ظرفیت سازی در قرارگاه ها اتفاق می افتد اگر به طور جمعی در قرارگاه ها به سراغ مسئله برویم ظرفیتی را خلق کرده ایم.

سردار زهرایی با اشاره به ابر طرح بسیج کارخانجات، گفت: اگر این طرح در قرارگاه اقتصاد مقاومتی به تصویب برسد و اجرا شود به تنهایی می‌تواند بخشی از معضلات موجود را حل کند.

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: باید با سایر طرح های اقتصاد مقاومتی هم افزا شویم.


وی به طرح هایی نظیر احیا هزار واحد صنعتی خرد و کوچک با هزار میلیارد تومان تسهیلات، ارزیابی و رفع موانع تولیدی توسط بسیج، راه اندازی ۱۰ هزار صندوق قرض الحسنه اشتغالزا مردم یار اشاره کرد و گفت: الحمدالله آغوش دولت برای خدمت رسانی باز است طرح راه اندازی ۱۱۰,۰۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی خانگی نیز توسط معاون رئیس جمهور تصویب شده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه اراده سیاسی و مدیریتی دولت بر همکاری و حل مسئله برای مردم و همکاری با بسیج است، یادآور شد: بسیج اقیانوس بی انتهایی با عرض و طولی به وسعت انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج سازندگی خطاب به مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات گفت: با انرژی جدیدی که در بسیج کارگری و کارخانجات اتفاق افتاده است می توانیم دست در دست هم گوشه ای از کار را انجام دهیم.

ارسال نظرات