شاهرود_ امام جمعه شاهرود بر توجه جدی مسؤولان به تکمیل مصلی تاکید کرد و گفت: فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود یک سرمایه ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۶۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

توجه جدی مسؤولان به مصلی/نمازجمعه مصداق هفتگی جهاد تبیین/فرودگاه شاهرود سرمایه ملیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست خبری به مناسبت سالگرد اولین نمازجمعه کشور در ۵ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ با تاکید بر اینکه مطالبه گری و نقد باید روش‌مند باشد، افزود: باید رسانه‌ها در این زمینه آموزش ببینند و در چهارچوب قوانین مطالبه گری شود و این غیر از اتهام زنی است.
او با بیان اینکه ما از مطالبه گری درست رسانه‌ها دفاع می‌کنیم، گفت: رسانه‌ها ترس از مطالبه گری درست نداشته باشند و ما حمایت می‌کنیم.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه مصلی نمازجمعه برای همه ایام و مناسبت هاست و مسئولین این دیدگاه را نداشتند، اظهار کرد: مصلی نمازجمعه برای حوادث غیر مترقبه می‌تواند استفاده و بیمارستان صحرایی شود و مصلی برای روز جمعه نیست و یکی از کارکرد‌های آن نمازجمعه است.
امینی با تاکید بر اینکه مسئولین باید خجالت بکشند این پروژه مصلی نمازجمعه همچنان بعد از ۱۲ سال ناتمام است، عنوان کرد: مصلی شاهرود کم نظیر است و باید نگاه مردم و مسئولان بدان اصلاح شود.
او به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مصلی اشاره کرد و گفت: مصلی نمازجمعه برای حاکمیت است و اگر ۲۰ میلیارد تومان تاکنون خرج کردیم ۱۰ میلیارد تومان را مردم دادند.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: زمانی با ۳۰ میلیارد تومان مصلی تکمیل می‌شد، اما با این بودجه که می‌دهند با ۲۰۰ میلیارد تومان هم حل نمی‌شود.
او اضافه کرد: الان سیستم گرمایش و سرمایش آن ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد و صوت و تصویر نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر توجه شود دو تا سه ساله مصلی به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود به مسئله حجاب و عفاف و غیرت اشاره کرد و گفت: این موضوع فصلی نیست و برای همه سال و از ضروریات است.
او افزود: دشمن برنامه دارد و ما توجه نداریم و جنگ ترکیبی که جنگ رسانه و جنگ کشف حجاب است و با رسانه ذهنیت‌ها را تغییر می‌دهند و نباید به حجاب احساسی و مقطعی نگاه کرد و برای زنان و مردان این مسئله است.
امینی خاطر نشان کرد: اگر استحکام و عزت خانواده می‌خواهیم باید همه حساس باشند و مقابله با هر ناهنجاری‌های لازم است و منکرات باید جلوگیری شود چه کشف حجاب چه اختلاس.
رئیس ستاد فریضتین شهرستان شاهرود موضوع مهم در این راستا را فرهنگ سازی عنوان و تصریح کرد: باید موضوع عفاف و حجاب در خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و نباید دو قطبی کاذب بین حجاب و ضد انقلابی ایجاد کرد که کسی بد حجاب است ضد انقلاب است و این تقابل غلط است و باید مراقب بود.
او با تاکید بر اینکه جمع اندکی رعایت حجاب نمی‌کنند و از آن نیز جمع کمتری تقابل دارند، گفت: باید وظیفه خود را گشت ارشاد به درستی در مقابل افرادی که آگاه در مقابل دین و حجاب می‌ایستد انجام دهند.
امام جمعه شاهرود آرمان خود را برگزاری نمازجمعه بصورت محلی در شهر در راستای مشارکت فعال مردم و مجموعه‌های فرهنگی دانست و گفت: کل نمازجمعه جهاد تبیین است و یکی از مصادیق تبیین هفتگی، نمازجمعه است.
او با اشاره به سه شب جلسه تفسیر در مسجد مصلی با موضوع قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و یک جلسه تفسیر هفتگی شهری با موضوعات قرآن و پیگیری مطالبات مردمی، بر بازنگری ساختاری و تشکیلاتی شورای فرهنگ عمومی تاکید و گفت: باید شورای فرهنگ عمومی جدی گرفته شود و ضمانت اجرایی داشته باشد تا مشکلات و معضلاتی فرهنگی برطرف می‌شود.
امام جمعه شاهرود به موضوع فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما احیا این فرودگاه نه در موضوع مسافربری بلکه موضوع باربری محصولات کشاورزی و دامی و صنایع است و پیگیری داریم و ان شاءالله در آینده نتایج خوبی بدست خواهد آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها