شامگاه دوشنبه؛

شورای امنیت حمله به شمال عراق را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله اخیر ترکیه به تفرجگاهی در استان دهوک در شمال عراق را محکوم کردند.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۸۹
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله اخیر ترکیه به استان دهوک در شمال عراق را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای بمباران اخیر استان دهوک عراق را که به کشته شدن ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک و زخمی شدن شماری دیگر منجر گردید، به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت به خانواده‌های قربانیان، دولت عراق و اقلیم کردستان عراق تسلیت می‌گویند و برای مجروحان آرزوی بهبودی کامل دارند.

در این بیانیه ضمن حمایت از مقامات عراق برای تحقیقات در این زمینه بار دیگر بر حمایت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و نیز روند دموکراتیک و پیشرفت و شکوفایی این کشور تاکید شده است.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق پیش از این از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی تجاوزات ترکیه به خاک عراق خبر داده بود.

وی همچنین گفت که ترکیه از سال ۲۰۱۸ تا کنون ۲۲ هزار و ۷۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده و بغداد تا کنون ۲۹۶ یادداشت اعتراض تسلیم آنکارا کرده است.

این در حالی است که حمله توپخانه ای اخیر ترکیه به گردشگاهی در استان دهوک در اقلیم کردستان با واکنش گسترده، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات فعلی و سابق عراق مواجه شد.

بر همین اساس نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار