خبرهای داغ:
معاون استاندار خوزستان:

صمت خوزستان پیگیر عرضه ۳۶ هزار کولرگازی توقیف شده باشد

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: سازمان صمت استان پیگیر عرضه و فروش ۳۶ هزار کولر قاچاق که در انبار سازمان جمع آوری و اموال تملیکی نگهداری می‌شوند در سطح خوزستان باشد.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۰۲
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

رضا فتوحی دوشنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان بیان کرد: سازمان صمت خوزستان باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از خروج کولرهای موجود در انبار تملیکی به خارج از استان به کار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با اختصاص ۶ هزار کولر از این تعداد به اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان موافقت شده و با توجه به نیاز استان این کولرها نباید از استان خارج شوند.

فتوحی ادامه داد: با توزیع این تعداد کولر در خوزستان قیمت این کالا در بازار استان با توجه به گرمای هوا و نیاز مردم به آن تعدیل می‌شود.

وی بیان کرد: از چهار سال پیش این موضوع در خوزستان در دست پیگیری است که در نشستی که با رئیس سازمان جمع‌آوری و اموال تملیکی کشور انجام گرفت، تلاش خواهد شد تا این کولرها در سطح بازار خوزستان عرضه شوند.

فتوحی افزود: در سال ۹۷ بالغ بر ۳۶ هزار کولر اسپیلت قاچاق در خوزستان کشف و ضبط شد که روند رسیدگی به این پرونده چهار سال به طول انجامید و با توجه به گرمای شدید خوزستان و افزایش قیمت کولر مسئولان استان تلاش دارند تا این تعداد کولر در خوزستان عرضه شود و به دست مردم این استان برسد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر به اندازه کالای اساسی در خوزستان ذخیره سازی شده است.

وی گفت: با افزایش عرضه روغن خوراکی قیمت این کالا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و مشکلی در عرضه و تأمین این کالا وجود ندارد و با هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی کالاهای مورد نیاز در ماه محرم امسال توزیع می‌شود.

فتوحی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان نیز نسبت به ذخیره مرغ برای حمایت از واحدهای تولیدی و تأمین نیاز این کالا در زمان ضروری هر چه زودتر اقدام کند.

وی افزود: یکی از کالاهایی که در چند ماه اخیر قیمت آن افزایش و توزیع آن کاهش یافته روغن موتور خودرو است که برای تعدیل قیمت این کالا در خوزستان شرکتی در شهرستان دزفول آمادگی تولید این روغن را داده و برای راه اندازی هر چه سریع‌تر آن، حمایت لازم انجام خواهد شد.

کاهش مصرف مرغ در خوزستان

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: نباید تنها موضوع تأمین و تعدیل قیمت مرغ در نشست تنظیم بازار خوزستان مطرح و پیگیری شود بلکه برای مواردی همچون عرضه هر چه بهتر گوشت قرمز باید پیگیری لازم انجام شود.

فتوحی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید در نشست‌های تنظیم بازار نظر کارشناسی و راهکاری را برای تأمین و عرضه هر چه بهتر مواد غذایی ارائه دهد، بیان کرد: تنظیم بازار مواد غذایی و کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و انتظار می‌رود به صورت کارشناسی به این موضوع ورود کنند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در گذشته به طور میانگین بر اساس مقدار مصرف مردم خوزستان، ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن مرغ در روز در استان توزیع می‌شد که این رقم اکنون به ۱۵۰ تن در روز کاهش یافته با این وجود در بازار کمبودی وجود ندارد که این موضوع نشان می‌دهد مصرف این کالا به دلیل افزایش قیمت کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش مصرف مرغ در نهایت باعث کاهش خرید از مرغداران و وارد شدن ضرر و زیان به آنها می‌شود؛ بنابراین نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مرغدار تولید خود را کاهش دهد و صنعت مرغداری به رکود برود.

فتوحی گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موظف است گزارشی را از وضعیت تولید مرغداری‌ها در استان و تخلفاتی را که در این بخش انجام می‌گیرد، تهیه و به ستاد تنظیم بازار خوزستان ارائه دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها