خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان گفت: فقط ۴۸ درصد کارمندان خوزستانی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۵۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵

ولی الله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان امروز در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار کرد: موضوع کرونا به ویژه سویه جدیدی که در سراسر کشور ظهور پیدا کرده بسیار جدی بوده و همه باید نگاه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز اهتمام لازم توسط دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد نشده است، افزود: خوزستان دارای ۱۵۶ هزار و ۳۱۳ کارمند دولتی است که ۹۳ درصد آن‌ها یک دُز واکسن تزریق کرده‌اند یعنی حدود ۶ هزار و ۶۸۵ نفر اصلا واکسن نزده‌اند که شاید بیماری زمینه‌ای داشته و یا شرایط تزریق واکسن را نداشتند. انتظار داریم اداره کل بازرسی استانداری این افراد را شناسایی کرده و اگر چنانچه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند باید سریع واکسن خود را تزریق کنند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: ۸۸ درصد کارکنان دولت در خوزستان دو دُز و ۴۸ درصد نیز سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ همچنین تزریق دُز چهارم در بین کارکنان دولت، هفت درصد است.

ولی الله حیاتی تصریح کرد: طرح غربالگری شهید سلیمانی باید با جدیت در خوزستان پیگیری شود و فرمانداری اهواز وظیفه دارد که خودرو‌های لازم را در اختیار طرح قرار دهد. همچنین انتظار داریم که فرمانداران بحث گشت‌های مشترک را مجدد پیگیری کنند.

وی بیان کرد: کمیته‌ای ذیل ستاد مدیریت کرونا خوزستان با عنوان کمیته مراسمات محرم و صفر با مسوولیت سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید مجدد فعال شود. برگزاری مراسمات بر اساس رنگبندی شهر‌ها و مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود به این شکل که اگر شهری در وضعیت قرمز بود باید طبق مصوبه انجام مراسمات در فضای باز و با تعداد مشخص برگزار شود.

وی با بیان اینکه بحث زدن ماسک و واکسیناسیون باید همچنان در دستور کار قرار بگیرد ادامه داد: لازم است که اداره کل بازرسی استانداری مجدد از حضور بازرسان افتخاری استفاده کرده و با همان شدت قبل، بازرسی از اماکن، ادارات دولتی و بخش‌های خصوصی مدنظر باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به نزدیکی اربعین، کادر دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان و اهواز در مرز‌های شلمچه و چذابه حضور دارند. در مرز شلمچه درمانگاهی مجهز به ۷۰ تخت وجود دارد که مشکل برق آن حل شد و همچنین قرار شد که ارتش یک بیمارستان صحرایی در مرز چذابه احداث کند.

وی افزود: مراقبت‌های سندرومیک باید در هر دو مرز شلمچه و چذابه توسط دانشگاه‌های مربوطه انجام شود؛ همچنین لازم است که مکانی برای استراحت کادر بهداشتی در مرز‌ها مدنظر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها