به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در برخی از رسانه‌ها حداقل‌های مبانی خبری در نگارش متن و عکس و دیگر فراوردهای خبری رعایت نمی‌شود که این مهم تنها با آموزش صحیح و مستمر قابل اصلاح است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۵۱
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شفت، مهدی پارسا عصر امروز در نخستین نشست صمیمی با اصحاب رسانه شفت با اشاره به برگزاری چندین دوره جشنواره ابوذر در استان اظهار کرد: در این جشنواره‌ها کمترین آثاری که به دبیرخانه ارسال می‌شود، تولیدات صنفی حوزه رسانه و خبرنگاران است. 

وی با بیان اینکه شفت در فقر رسانه‌ای به سر می‌برد، افزود: تقویت جریان رسانه‌ای در شفت، تکاپوی رسانه‌ای فعال و تحرک فعالان فضای مجازی در توسعه این شهرستان بسیار موثر است. 

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان بر ضرورت روایت‌گری اول در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: اگر گوی رسانه اول بودن در روایت‌گری حوزه رسانه توسط رسانه‌های بومی گرفته شود، طرح روایت صحیح بسیار سخت خواهد شد و قافله را خواهیم باخت. 

پارسا با بیان اینکه اتحاد و همگرایی رسانه‌ای در شفت کمرنگ است، افزود: کار رسانه‌ای خوب در هر منطقه‌ و حضور همه سلایق سیاسی در نظام رسانه‌ای و همگرایی در آرمان جامعه است. 

وی یکی از ضعف‌های رسانه را عدم آموزش مبانی و مفاهیم خبری برشمرد و تصریح کرد: در برخی از رسانه‌ها حداقل‌های مبانی خبری در نگارش متن و عکس و دیگر فراوردهای خبری رعایت نمی‌شود که این مهم تنها با آموزش صحیح و مستمر قابل اصلاح است. 

مسوول سازمان بسیج رسانه گیلان با تصریح بر اینکه نباید صحت و دقت فدای سرعت در خبرنویسی شود، بیان کرد: آنچه رهبری معظم انقلاب در جهاد تبیین مطرح کرده پرهیز از ناامید کردن سهوی و عمدی مردم است و این مهم باید بیشتر در رسانه‌های داخلی کشور مدنظر قرار بگیرد. 

پارسا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ رسانه در گیلان وجود دارد، گفت: از بین این تعداد رسانه حتی ۲۰ رسانه در سطح استان جریان‌ساز نیستند و این نشان می‌دهد برخی از رسانه‌ها به حاشیه رفته و از رسالت خود فاصله گرفته است. 

وی بر ضرورت اصل بی‌طرفی در هدایت رسانه تاکید کرد و افزود: داشتن گرایش فکری و سلیقه سیاسی لازم است اما آنچه موجب حفظ استقلال و اثربخشی رسانه‌ها می‌شود، بیان واقعیت‌ها، مشکلات مردم و بیان دستاوردهای نظام است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان اخلاق رسانه‌ای را از اساسی‌ترین ملزومات امروز رسانه دانست و بیان کرد: حفظ جورسانه‌ای، پرهیز از تشویش و القای آرامش در جامعه باید بیشتر از سوی رسانه‌ها جدی گرفته شود

انتهای پیام/

ارسال نظرات