از پروژه عمرانی تقاطع امام حسین(ع) اراک چه خبر/۴۲۱ روز تا افتتاح

معارضین یک به یک خارج می شوند/معاون زیر بنایی شهردار اراک:تنهامشکل بر سر راه تعارض با فیبرهای نوری شرکت مخابرات است

حجت الله مرادی گفت:با آغاز فعالیت پیمانکار شرکت گاز و جابه‌جایی تأسیسات گازی، بخش بزرگی از پروژه تقاطع میدان امام حسین (ع) آزادسازی شد و روند کار با سرعت بیشتری دنبال می‌شود؛ در حال حاضر تنها مشکلی که بر سر راه اجرای این پروژه وجود دارد، تعارض با فیبرهای نوری شرکت مخابرات است.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۰۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل‌ و نقل شهری شهرداری اراک از آخرین وضعیت تقاطع های هر حال ساخت شهر اراک گفت: در حالی که اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین(ع) در انتظار جابه‌جایی شبکه کابل مخابرتی است، پروژه تقاطع میدان امام خمینی (ره) که معارضان کمتری دارد، با تامین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید میلگرد، در حال اجرا است.

وی افزود: با آغاز فعالیت پیمانکار شرکت گاز و جابه‌جایی تأسیسات گازی، بخش بزرگی از پروژه تقاطع میدان امام حسین (ع) آزادسازی شد و روند کار با سرعت بیشتری دنبال می‌شود؛ در حال حاضر تنها مشکلی که بر سر راه اجرای این پروژه وجود دارد، تعارض با فیبرهای نوری شرکت مخابرات است.

مرادی بیان کرد: مسیر آبی سطحی داخل میدان نیز با مسیر عرشه پل تلاقی داشت که این مشکل نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) رفع و مسیر عرشه آزاد شد و در ادامه قرارگاه عملیات آرماتوربندی و قالب‌بندی عرشه شرقی را آغاز کرد.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها، پیمانکار شرکت گاز نیز مشغول جابه‌جایی شبکه لوله گاز شده است و تا پایان هفته جاری اقدامات لازم را انجام خواهد داد و پس از آن شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به جابه‌جایی لوله‌های آب و فاضلاب اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی فیبر نوری در مسیر کابل مسی مخابرات تقاطع میدان امام حسین (ع) با مشکل روبه‌رو هستیم زیرا با عرشه پل تلاقی دارد، لذا با توجه به اینکه جابه‌جایی این تأسیسات ۲۲ میلیارد تومان هزینه دارد، در حال رایزنی با مسئولان مربوطه برای به حداقل رساندن هزینه‌ها هستیم تا عملیات احداث تقاطع بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، انجام شود.

مرادی با بیان اینکه احداث عرشه در قسمت شرقی تقاطع امام حسین (ع) انجام و در قسمت غربی نیز با رفع تعارض شبکه برق، این مسیر آزادسازی شده است، گفت: کار اجرای شمع‌ها نیز در حال انجام است و در نهایت با جابه‌جایی کابل‌های مخابرات، اجرای عرشه در این مسیر را نیز آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تقاطع میدان امام خمینی (ره) معارضان کمتری دارد و مشکلات موجود در زمینه انحراف ترافیکی این مسیر نیز برطرف شده است، اظهار کرد: با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید میلگرد توسط شهرداری برای این پروژه، اقدامات عمرانی با سرعت خوبی در حال اجرا است، تنها قسمتی از زمین پروژه در ضلع شمال غربی در محدوده محوطه سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار دارد که با پیگیری‌های اداره املاک نسبت به تملک آن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار