خبرهای داغ:
محرابیان تأکید کرد

صرفه‌جویی۴ میلیون مترمکعب آب با احداث برج خشک در نیروگاه‌ها/ لزوم تکمیل فاز دوم احداث برج خشک در نیروگاه شهید مفتح

همدان-وزیر نیرو بابیان اینکه برج‌های خشک مصرف آب نیروگاه را به میزان ۴ میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌دهد، گفت: با انجام فاز دوم این پروژه در نیروگاه شهید مفتح به صنایع، کشاورزی و معیشت مردم استان کمک می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۶۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر محرابیان در بازید از پروژه‌های نیروگاه شهید مفتح همدان در جمع کارکنان این نیروگاه اظهار کرد: از همه مسئولین که از صبح امروز در خدمت آنان بودیم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت اثربخش کارکنان نیروگاه  شهید مفتح عنوان کرد: کارکنان این نیروگاه تلاش می‌کنند مردم از برق پایدار برخوردار باشند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اقدامی که امسال در صنعت برق در بخش نیروگاهی صورت گرفته کاری بی‌نظیر و اثربخش و بزرگی است، گفت: تلاش خدمتگزاران صنعت برق با جلوگیری از قطعی برق و تامین برق پایدار، موجب تأمین آسایش و رضایتمندی مردم شد که جای تقدیر دارد.

وی روند اجرای پروژه‌های نیروگاه شهید مفتح را بسیار خوب و اثربخش دانست و بیان کرد: گزارش دریافتی از نیروگاه شهید مفتح بسیار گزارش خوب و مثبتی بود که امیدواریم مسئولین و کارکنان این نیروگاه بتوانند شرایط موجود را با تلاش بیشتر ارتقا دهند.

محرابیان با بیان اینکه نیروگاه  شهید مفتح از نیروگاه‌های خوب و  پایه کشور است، اضافه کرد: این نیروگاه در کنترل فرکانس و پایداری شبکه نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به انتقال پساب تصفیه شده شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح عنوان کرد: بسیار خرسندم که مشکلات این نیروگاه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته چرا که در سال‌های گذشته همواره یکی از معضلات و مشکلات استان همدان نیروگاه شهید مفتح بابت مصرف فراوان آب چاه بود که خوشبختانه امروز این مشکل برطرف شده و طرح خوب فاضلاب را اجرا کردند.

وزیر نیرو ادامه داد: مسئولین شرکت مهندسی آب و فاضلاب، آبفای استان، شرکت آب منطقه‌ای و دیگر مسئولین تلاش کردند و خط انتقال را اجرا کردند و امروز پسآب را به عنوان آب مصرفی این  نیروگاه تخصیص دادند که از مصرف آب چاه‌ها جلوگیری شد که اقدام بسیار خوبی است.

وی عنوان کرد: در دیگر نیروگاه‌ها هم که آب چاه استفاده می‌کنیم باید به سمتی برویم که از آب‌های غیر متعارف برای این منظور استفاده کنیم و تا آنجایی که امکان دارد آب‌های سطحی و چاه‌ها را در اختیار مردم  و برای کشاورزی و شرب قرار دهیم که این یک الگوی خوب در صنعت نیروگاهی کشور است.

محرابیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث برج خشک در نیروگاه بیان کرد: این اقدام که ۹۵ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد باید تکمیل شود که فاز نخست آن اجرا شده و تقاضا دارم این پروژه را به جد پیگیری کنید و جزء اولویت‌ها باشد تا بتوانیم در اسرع وقت شاهد تکمیل فاز دوم این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه برج‌های خشک مصرف آب  نیروگاه را به میزان ۴ میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌دهد، گفت: با انجام فاز دوم این پروژه می‌توانیم به صنایع استان، کشاورزی استان و معیشت مردم کمک کنید که اقدامی بسیار خوبی است.

وزیر نیرو یادآور شد: امیدوارم این سفر برای مردم همدان سفر خوب و پربرکتی باشد ضمن اینکه مصوبات خوبی به ویژه در بخش آب و آبفا و برق پیش‌بینی شده که باید از این اعتبارات استفاده و مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار