امام جمعه بخش مرکزی یزد:
آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، گفت: آمادگی مسئولان قابل تحسین است اما همواره باید توجه داشت که اطلاع رسانی باید به گونه ای باشد که ترس و ناامیدی را رواج ندهد و روانشناسی شده باشد.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۴۳
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی یزدی با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در طول زندگی، اظهار کرد: مسئله تقوا، مسئله‌ای بسیار مهم است و باید در قالب زمان و مکان در زندگی گنجانیده شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، چهار نکته در راستای رعایت تقوا در ماه محرم حایز اهمیت است همانند هماهنگی عزاداری‌ها با تمام ابعاد دینی و مذهبی، به گونه‌ای که عزاداری در ماه محرم و صفر نباید با اصول، اخلاق و سیاست دینی و مذهبی در تضاد باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر رعایت حق الناس در امور دینی به ویژه در ماه عزاداری سیدالشهدا (ص)، تصریح کرد: استفاده از امکانات رفاهی که مباح باشد، سازگاری عزاداری‌ها با اهداف امام حسین (ع)، مناسب با شرایط و مقتضیات زمان و مکان باشد و هدفمند بودن عزاداری‌ها در جهت تکریم بزرگان دینی از جمله نکات مهمی است که در ماه محرم و صفر باید عزاداران حسینی در نظر داشته باشند.

وی افزود: رساندن پیام مظلومیت خاندان اهل بیت (ع)، اظهار مودت و محبت نسبت به اهل بیت (ع) و توسل به امام حسین (ع) از دیگر اهدافی است که در راستای هدفمند بودن عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله مدرسی عنوان کرد: تشخیص ملاک‌ها و معیار‌های دینی به گونه‌ای نیست که هر فرد خود تعیین کننده باشد بلکه تشخیص اینگونه مصادیق به عهده فق‌های دین است.

وی با اشاره به بازگشت حجاج از مکه مکرمه اظهار کرد: ترک عادت و دور شدن از گناهان قبلی از علامت‌های مهم قبولی حج است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد وضعیت اقتصادی حاکم بر جهان را از دلایل عدم حضور کشور‌های دیگر در مراسم حج دانست و تصریح کرد: در حج امسال به علت وجود مسائل اقتصادی بعضی از کشور‌ها به علت کم رونقی پول و نوسان اقتصادی در مراسم حج حضور نداشتند.

آیت االه مدرسی با تاکید بر آمادگی مسئولان در راستای مدیریت بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: آمادگی مسئولان قابل تحسین است، اما همواره باید توجه داشت که اطلاع رسانی باید به گونه‌ای باشد که ترس و ناامیدی را رواج ندهد و روانشناسی شده باشد.

وی افزود: این گونه بارش در دهه‌های اخیر بی سابقه بوده و به علت کافی نبودن اقدامات انجام شده به خصوص در روستاها، فنی نبودن فاضلاب ها، عدم ایمنی کافی در بافت تاریخی و ... خسارات زیادی به مال مردم وارد شده و در این راستا مهم است که خسارات مالی مردم جبران شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به شرایط کرونا و در پیش داشتن اربعین حسینی، حضور بخش خصوصی ستاد‌های اربعین، توجه به رفت و آمد و مدیریت شرایط کرونا در این ایام را خواستار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شیوه‌های غیرصحیح در امر به معروف در جامعه و کمبود جاذبه‌های این امر، از دلایل کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: عشق به مردم، آزادی بیان، احترام به مردم، حضور در صحنه و دور کردن جامعه از تاریکی‌ها باید در امر به معروف بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظرات