خبرهای داغ:
امام جمعه تبریز:

رسالت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود

تبریز- امام جمعه تبریز با گرامیداشت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده موضوعی که با رسالت امام حسین(ع) پیوند خورده و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم نشان از اهمیت آن دارد.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز، افزود: یکی از شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه های تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است، ولی برخی‌ها معتقدند که این کار فضولی است در حالی که این کار کمک به شروع خیر است.  

وی در ادامه خطبه ها با اشاره به تلاش آمریکا برای منزوی کردن ایران و روسیه از طریق اعمال تحریم‌های جهانی بیان رد: همکاری تهران و مسکو در زمینه های مختلف، این نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرد.

  حجت‌الاسلام  آل‌هاشم ادامه داد: انجام توافق بانکی مشترک می‌تواند دلار را از مبادلات دو طرف حذف و زمینه را برای از بین بردن اثرات تحریم و رسیدن به اهداف تجاری فراهم کند.  

وی با اشاره به اینکه آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی از جمله دستاوردهای توافق دوجانبه است، گفت: سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری روس ها در این عرصه با توافقات جدید حاصل شده با رشدی ۱۰ برابری به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار کرد: این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که در زمینه انرژی و با یکی از بزرگ ترین های این عرصه منعقد شده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به تعداد گردشگران روسی که از اروپا و دیگر کشورهای دنیا دیدن می کنند اشاره و خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر روس برای سفر دیگر کشورها را انتخاب می کنند که با توجه به تحریم های اروپا، فرصت و ظرفیت خوبی برای بهره مندی صنعت گردشگری کشور فراهم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها