خبرهای داغ:

لزوم غنی‌سازی محتوای سوگواری‌ها در محرم

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی، عزاداری برای امام حسین (ع) است به‌طوری‌که آیین فوق فرهنگ غنی و فطرت پاک ملت ایران را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۱۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

به گزارش بسیج از چالدران، حجت‌الاسلام اسلام حلمی مسئول دفتر نمایندگی‌ ولی‌فقیه در سپاه چالدران 8 مرداد در مراسم تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) این شهرستان، اظهار کرد: این قشر در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا نقش تاثیرگذاری دارند، به‌طوری‌که درحقیقت راویان فرهنگ محرم و صفر هستند.

وی الگوسازی برای جامعه به ویژه جوانان مداحی که به‌تازگی این عرصه را برای فعالیت انتخاب کرده‌اند، ضروری دانست و گفت: امیدوار هستیم از وجود پیرغلامان در زمینه شعرشناسی، اخلاق و نوع فعالیت برای مداحان جدید استفاده شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران یکی از اصیل‌ترین جلوه‌های سوگواری‌ در کشورمان را عزاداری‌ اقوام مختلف در رثای سید و سالار شهیدان دانست و اضافه کرد: یکی از اصیل‌ترین آیین‌هایی که در کشور که طی سال‌ها دست‌خورده و بکر باقی مانده است، همین عزاداری‌ها برای امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مردم هر قوم و شهر فراخور فرهنگ و باورهای خود نسبت به بزرگداشت یاد و خاطره شهدای کربلا اهتمام می‌کنند، اضافه کرد: گرچه در ظاهر ممکن است این مراسم‌ها تفاوت‌هایی داشته باشند، ولی ماهیت، محتوا و هدف یکسان بوده، که آن هم ادامه دادن راه شهدای کربلا است

حلمی گفت: روضه‌خوانی و عزاداری سید و سالار شهیدان در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کارشناسان، شعرا و ادیبان همچنین دوستداران اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) را به خود جلب کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران اضافه کرد: شور گرفتن‌ها و نحوه عزاداری در هیئات حسینی با نظرات مختلفی از سوی اهل فن مواجه شده است، که در بین آنها موافقان و مخالفان زیادی وجود دارد.

حلمی خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحب‌نظران استفاده از سبک‌های جدید در روضه‌خوانی و عزاداری را باعث جذب جوانان به مجالس می‌دانند و بسیاری دیگر از اهل فن نسبت به این روضه خوانی‌ها و شیوه‌های جدید عزاداری انتقاد دارند.

وی گفت: در هر حال فارغ از سبک،  سیاق و تجهیزاتی که برای ایجاد فضای معنوی استفاده می‌شود، استفاده از محتوای غنی، مفید و مطابق با واقعیت‌های تاریخی ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار