خبرهای داغ:

برگزاری یادواره شهدای روستای گلستان شاهرود+ تصاویر

شاهرود_ یادواره شهدای روستای گلستان شاهرود به همت پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا منطقه کلاته خیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۵۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج، یادواره شهدای روستای گلستان شاهرود در محله پرو با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی بخش بسطام همزمان با ایام عملیات مرصاد برگزار شد.

جانشین تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی شهید پژوهنده چهل دختر در این یادواره اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه شهید سرلشکر آبشناسان شجاعت و دلاوری ایشان بود، با همین منطق هم ستاد جنگ‌های نامنظم را که مشتمل بر نیرو‌های رزمی مخصوص بود، تأسیس کرد و افرادی را برای عضویت در آن برمی‌گزید که روحیه شجاعت و دلاوری داشتند.
او افزود: سرلشکر آبشناسان فرمانده‌ای آموزش‌دیده و تکاور ورزیده است که صدام برای سر او جایزه تعیین کرده و در رده‌بندی برترین تکاوران ارتش‌های جهان در سال ۱۳۵۶ در اسکاتلند حائز رتبه اول شده است.
در این یادواره محمد عباسی پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و مرثیه سرایی و روایتگری شهدا از دیگر برنامه‌های این برنامه در زیر باران تابستانی بوده است.
در حاشیه این مراسم ایستگاه صلواتی و نمایشگاه تصاویر شهدا و ایستگاه سلامت برپا شد.
این یادواره شهدای به یاد ۳۰ شهید روستای گلستان و امیر سرتیپ آبشناسان از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی به همت پایگاه‌های شهید صدوقی محله پرو، شهید خانلرخانی محله قاسم آباد، شهید باهنر محله چهارطاق، صاحب الزمان (عج) محله قلعه میرزا سلیمان و شهید قرایی محله قلعه عبدالله حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا و ستاد یادواره شهدا برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها