حجت الاسلام پیش قدم عنوان کرد:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ایام محرم/ هدف از گشت ارشاد مسئولین چیست؟/ به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات نیستیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰ ویژه برنامه در ایام محرم در نقاط مختلف استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۱۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام  حمزه پیش قدم امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه و از مکه به سمت کربلا مقطع ظهور و بروز عالی ترین مفاهیم دینی است.

وی ادامه داد: قیام سید الشهدا (ع) نقطه عطف حرکت اولیا و انبیا از ابتدا تا خاتم در مسیر هدایت بشریت به سمت مفاهیم ارزشی و اخلاقی دینی است که مفاهیمی همچون ایثار، فضل، هدایت، رشد، حب را درون خود نهفته است.
پیش قدم افزود: آنچه که بروز و ‌ظهور در کلام حضرت دارد همین مسئله ای است که خداوند متعال به آن در کلام وحی بارها اشاره فرمودند و آن را مصلح جامعه فردی و اجتماعی می داند و بروز آن را در کلام سید الشهدا (ع) در حادثه کربلا می بینیم.
حجت الاسلام پیش قدم خاطر نشان کرد: حضرت امام حسین (ع ) می فرمایند: قیام کردم تا امت جدم رسول الله را اصلاح کنم و میخواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم،این اصلاح امت جدم همان عمل به دستورات دین بود که از سنت و سیره رسول خدا گرفته شده و باید در جامعه جریان داشته باشد.


اجرای ۴۰ ویژه برنامه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ایام محرم/ هدف از گشت ارشاد مسئولین / به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات نیستیمدبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: اما حضرت برای اجرای همین احکام می فرمایند ‌که: گویا باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد که کمک کند به حاکمیت مطلق الهی که صدر تا خاتم پیامبران به دنبال تحقق آن بودند.

وی افزود: حضرت نقطه عطف انجام حدود الهی و حاکمیت دین را امر به معروف و نهی از منکر میدانند و برای تحقق این خواسته همراهی جامعه را شرط میدانند و این همراهی است که کمک می کند به اصلاح ساختار جامعه بر مبنای احکام دینی که خداوند در قران کریم به آن اشاره می‌کنند.
حجت الاسلام پیش قدم عنوان کرد: بهترین امت زمانی شکل می‌گیرد که بهترین ها دعوت به خیر و پیشگیری از بدی و شر کنند و سید الشهدا (ع) نقطه اتصال این کلام پروردگار و جامعه آرمانی را مشارکت مردم در انجام فریضتین می دانند که باید مردم در جامعه خود نقش آفرینی کنند تا بتوانند هدایت و رستگاری را درون جامعه نهادینه سازند.
وی بیان کرد: ستاد امر به معروف بنا بر همین سیاست برنامه های خود را بر پایه سه اصل مهم استوار ساخته است، در حوزه مشارکت و ساختار اجتماعی سیاست ستاد در گفتمان سازی و اهمیت و جایگاه این دو فریضه الهی است که با دوره های ملی امر به معروف و دوره بینش معروف و ضابطین در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه اجرایی با به بهره گرفتن از وجود متخصصین امر در دو حوزه ترویج و پیشگیری با تشکیل گروه های مطالبه گر و صدور مجوزات لازم برای این گروها ‌ همچنین تشکل ها ‌ و هیئت ها و مساجد فعالیت هایی انجام می شود.

پیش قدم افزود: هم اکنون در استان ما قریب به ۳۵۹ تشکل مطالبه گر شکل گرفته که در ۱۶ عرصه با بیش از ۳۰۰ موضوع متفاوت در حال انجام وظیفه هستند و در حوزه ساختار اداری با شکل گیری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر درون بدنه دستگاها و ادارات ‌ دولتی با حضور گروهای مطالبه گر در حال انجام فعالیت است .
وی گفت: هدف از گشت ارشاد مسئولین این است که بدانیم سمت و شغل مصونیت ندارد و هیچ کسی به دلیل جایگاه و ‌مقام مصون از اجرای قانون و ‌‌ عدالت نیست و ‌همه در برابر قانون مساوی و ملزم به اجرای قانون هستند و این سیاست ما در گشت ارشاد مسئولین خواهد بود.


اجرای ۴۰ ویژه برنامه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ایام محرم/ هدف از گشت ارشاد مسئولین / به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات نیستیموی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تفکیک اتاق خانم ها و آقایان در دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی نیز گفت: در حوزه عفاف و حجاب سیاست ستادامر به معروف و نهی از منکر مبارزه نیست بلکه در طرحی که توسط این ستاد آماده شده است به اصلاح ساختار پوشش در ادارات می پردازد و این طرح به طور مدون مرحله به مرحله جلو می رود.

پیش قدم ابراز داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات دولتی نیست بلکه به دنبال یک سیاست کلی است تا حق و حقوقی که یک مرد در جامعه از آن برخوردار است یک زن نیز از آن برخوردار شود.

اجرای ۴۰ ویژه برنامه توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ایام محرم/ هدف از گشت ارشاد مسئولین / به دنبال تفکیک جنسیتی در ادارات نیستیم

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان از اجرای ۴۰ ویژه برنامه خاص در دهه اول محرم در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و افزود: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش شورای مساجد و محلات، برنامه های ویژه در نماز جمعه این هفته، حضور در برنامه های صدا و سیما جهت تبیین رویکرد ستاد، مسابقه ویژه نونهالان و نوجوانان عزیز در قالب عالم معروف از روحانی و مبلغ هیئت، نشست با هنرمندان جهت بهره وری از ظرفیت هنر در راستای ترویج فریضتین، نشست با وعاظ و مداحان معروف استان، دیدار مبلغین استان با نماینده ولی فقیه، حضور مبلغین خاص عرصه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات برای دومین سال متوالی از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات