مراسم سوگواری نخستین روز از دهه ی اول ماه محرم الحرام صبح امروز در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۶۴
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در نخستین روز از این مراسم دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  گفت: از مهمترین اهداف قیام عاشورا حسینی حفظ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم و ترویج احکام نورانی الهی در جامعه بود.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی افرود: حقیقت عاشورا حسینی موجب ماندگاری این قیام بزرگ شده است، کار اگر برای خدا و خالص باشد، ماندگار خواهد شد و به خوبی می‌توان اخلاص را یکی از رموز ماندگاری قیام عاشورا عنوان کرد، عاشورا قیامی واقعی در برای پاسداشت ارزش‌های انسانی، نیکی‌ها و دفاع از حق در برابر ظالم زورگو است، این حقایق آن چنان با روح و فطرت انسان‌ها در هم آمیخته شده که سبب ماندگاری این قیام شده است.

 کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام مقابله با نادانی و گمراهی ایجاد شده در آن برهه از زمان بود، سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به قصد نجات مردم قیام کرد.

قرائت زیارت عاشورا ، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات