خبرهای داغ:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار با تصویب در جلسه ستاد ملی زن و خانواده گفت: به طور یقین تشکیل این صندوق می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال برای این بانوان شود
کد خبر: ۹۴۴۸۲۴۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف اجرای مصوبه ستاد ملی زن و خانواده با موضوع تسهیل ضمانت وام اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: باید از اهتمام و جدیت احسان خاندوزی وزیر اقتصاد برای عملیاتی شدن این امر و نیز توجه ویژه وی به بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار از آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و در بسیاری از سفرهای استانی شاهدیم که این زنان به دلیل نداشتن ضامن و پشتوانه‌های مالی، از تسهیلات مرتبط با زنان سرپرست خانوار محروم هستند و یا مجبور می‌شوند در برخی موارد با مراجعه به افرادی که شایسته نیستند این ضمانت را فراهم کنند.
خزعلی با بیان اینکه زنان سرپرست‌خانوار عائله حکومت هستند و رئیس جمهور بر پشتیبانی از آنان تاکید دارند، افزود: این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال این زنان را فراهم می‌کند و همچنین عزت‌مندی و کرامت این بانوان را حفظ می‌کند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با قدردانی از همکاری معاونت تعاون وزارت کار، صندوق ضمانت و بانک رفاه جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار از خوش قول‌ترین افراد در بازپس دادن وام هستند.
خزعلی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعتبارات خوبی در این حوزه به زنان سرپرست خانوار داده شده، امیدواریم این حمایت‌ها گسترش یابند تا جامعه هدف را بتوانیم گسترش دهیم.
اجرایی شدن تسهیل ضمانت وام اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار
معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز گفت: قرار است با این تفاهم‌نامه، در گام اولِ مراحل اجرایی شدن تسهیل ضمانت وام اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار، مبلغ اعتبار لازم صندوق ضمانت، توسط بانک رفاه تامین شود.
لیلا زعفرانچی افزود: براساس قانون ششم توسعه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مکلف است که طرحی جامع برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را پیگیری کند و تسهیل ضمانت وام اشتغال‌زایی برای این زنان از جمله گام‌های مهم این اقدام محسوب می‌شود.
تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای این صندوق
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار داشت: در حوزه رفاه اجتماعی و مقوله اشتغال، توجه به جامعه زنان سرپرست خانوار بسیار اهمیت دارد.
مهدی مسکنی با اشاره به مشکلات تامین وثیقه دریافت وام از سوی زنان سرپرست خانوار، افزود: با تامین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بانک رفاه و با پشتوانه صندوق ضمانت توسعه تعاون، دغدغه بخشی از زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی رفع می کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تسهیل روند رشد تولید و کارآفرینی در کشور، گفت: اهتمام ویژه ای را از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای اجرای این تفاهم نامه شاهد بودیم که لازم به قدردانی است.
مسکنی اجرای این طرح را مدلی موفق و قابل ارائه در سطح بین الملل عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه رفاه اجتماعی و توجه نظام جمهوری اسلامی به خانوارهای آسیب دیده در دولت سیزدهم شاهد تحول و پویایی بوده است.
اسماعیل له‌لگانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک رفاه کارگران، نیز در این نشست با اشاره به دستور ریاست جمهوری برای حمایت از اشتغال خانگی و جهش تولید در حوزه زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت: با توجه به خوش حسابی این بخش از مخاطبان نظام بانکی، نگرانی از بابت بازپرداخت این تسهیلات نداریم.
البرز محمدی سرپرست صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نیز با بیان اینکه صندوق در ازای دریافت اعتبار تودیع شده از محل اعتبارات بانک، پنج برابر مبلغ را جهت صدور ضمانتنامه برای متقاضیان معرفی شده از سوی معاونت زنان تخصیص می دهد، گفت: ضمانت‌نامه‌های صادره از محل این تفاهم‌نامه برای اشتغال خرد بوده و تا سقف ۱۰۰۰ میلیون ریال به صورت ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات از سوی صندوق تضمین می‌شود.
وی افزود: در راستای سیاست های عدالت بخش دولت مردمی، آمادگی لازم برای حمایت همه جانبه از خانوارهای آسیب دیده در سطح کشور وجود دارد.
به گزارش ایرنا و براساس اعلام این معاونت، این ضمانت تسهیلات صرفا مختص زنان سرپرست خانواری است که توسط نهادهای وام دهنده و یا بانک عامل و نظر به اعتبار سنجی انجام شده و با توجه به مستندات لازم، مشکل ارائه ضمانت را داشته و متقاضی دریافت تسهیلات خرد اشتغالزایی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات