خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: صحنه کربلا صحنه تربیت، آزادگی، رشادت و فداکاری و زیبایی است. اباعبدالله در سخت ترین لحظه زندگی خود، صحنه تربیتی را به ظهور رسانده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۴۰۷
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در برنامه تلویزیونی خیمه گاه با اشاره به زندگی امام حسین(ع) به عنوان الگوی عملی جامعه اسلامی بیان کرد: زندگی سیدالشهدا سراسر درس جهاد و شهادت است اما در صحرای پربلای کربلا درس های متفاوتی می توان گرفت. درس آزادگی، فداکاری، شهادت، تربیت و مباحث عاشورایی در صحنه کربلا جریان دارد و جویندگان مسیر انسانیت هریک به فراخور نگاه و نیازشان از این دانشگاه بزرگ درس می آموزند.

 

وی گفت: برای سیدالشهدا فرزندان زیادی در تاریخ نقل شده و در برخی روایات برای وی سیزده پسر و هشت دختر ذکر شده است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با طرح این سوال که در بحبوحه جنگ و نبرد که همه ذهن ها درگیر یک نبرد پرتنش است آیا فرصتی برای دلداگی و رابطه پدر و فرزندی و رابطه انسانی در صحنه کربلا وجود داشته اظهار کرد: هر انسانی دو نوع نیاز جسمی و روانی دارد و این خصلت آدمیزاد است. شاید به ظاهر اول نیاز انسان نیاز جسمانی باشد اما این نیاز زمانی متبلور می شود که نیازهای روحی و روانی نیز متبلور شود. 

 

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: در صحنه کربلا این نیازهای روانی و تربیتی ظهور می کند و در عرصه نیاز جسمانی خاندان و کودکانش به حضرت ابوالفضل(ع) اذن میدان نمی دهد بلکه از ایشان می خواهد آب برای فرزندان حرم بیاورد و یا در صحنه آخر کربلا که عازم میدان می شود به درخواست دو دختر بزرگوارش حاضر می شود در آن بحبوحه عظیم به سمت دخترانش بازگردد و این نشان از درس آموزی در حوزه تربیتی در صحنه کربلاست و نشان می دهد پدر خانواده در تنگناترین صحنه زندگی توجه به اهل و عیال خود دارد و نیاز جسمی و روحی و روانی خانواده و فرزندانش را برطرف می کند.

 

وی افزود: اگر ما بخواهیم از کربلا درس بیاموزیم باید بدانیم که صحنه کربلا صحنه تربیت، آزادگی، رشادت و فداکاری و زیبایی است و اینگونه نیست که امام و یارانش انسان های پرشوری بودند که در سر خود فقط سودای شهادت پرورانده باشند و به هیچ وجه دیگر توجهی نکرده باشند. اباعبدالله در سخت ترین لحظه زندگی صحنه تربیتی را به ظهور رسانده است. در تاریخ نقل می شود در باب حضرت رقیه(س) که ایشان عادت داشت سجاده پدر را برای نماز خواندن امام حسین(ع) پهن می کرد.

این رابطه معنوی دوسویه روحی و معنوی در صحنه کربلا نیز اتفاق افتاده رابطه ای که بین پدر و فرزند در صحنه عاشورا تجلی یافت.

 

حجت الاسلام مجیدی در ادامه با اشاره به هجمه های موجود از سوی دشمن در حوزه فرزندآوری تصریح کرد: یکی از درس هایی که می توان از واقعه کربلا گرفت حوزه تربیت و فرزندآوری و ارتباط دو سویه والدین با فرزندان است. تفکری که امروز در جامعه به دلیل هجمه های دشمن شکل گرفته، برخی در تلاش برای تبلیغ فرزند کم یا بی فرزندی هستند که باید گفت این مسیر، مسیر سیدالشهدا نیست. امروز کسانی که از سوی دنیای غرب ما را بمباران رسانه ای می کنند و به دنبال اسارت و استثمار جامعه اسلامی در حوزه خانواده هستند، تبلیغ و ترویج بی فرزندی و کم فرزندی دارند که این تفکر اهل بیت نیست. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه یادآور شد: سیدالشهدا در کربلا با تمام مشقات و مرارت ها، به خانواده و فرزندان می پردازد و امروز اگر ما خود را پیرو سیدالشهدا و ائمه می دانیم یکی از موارد درس آموزی، حوزه فرزندآوری، تربیت فرزند و ارتباط دوسویه با فرزند است. 

 

حجت الاسلام مجیدی اضافه کرد: مشکل امروز جامعه این است که برخی بدخواهان به خیال این هستند که اگر هم فرزندی دارید نیازی به وقت گذاشتن برای تربیت فرزند همچون گذشته نیست و به دنبال القای این هجمه هستند که امروز عصر مدرن و دیجیتال و رسانه های مجازی است و این ابزار می توانند بعنوان مربی فرزندان ما باشند.

 

وی بیان کرد: یکی از صحنه های کربلا که باید به عنوان شور و شعور حسینی باید از آن یاد کنیم این است که اباعبدالله برای ما الگوسازی کرد و به ما آموخت که عزت و خودباوری داشته باشیم که این دو مولفه تیررس هجمه های دشمن است تا با کمرنگ کردن این مولفه های مکتب حسینی، جامعه را به سمتی سوق دهد که خود را باور نداشته باشند. 

 

حجت الاسلام مجیدی در پایان گفت: مقام معظم رهبری در آخرین بیانات خود در جمع ائمه جمعه در سراسر کشور بیان کرد؛ راهبرد ما در بحث ارزش های اسلامی به ویژه در حوزه زنان و دختران جامعه، راهبرد حمله است. لذا با توجه به الگوهای اخلاقی صحنه کربلا باید گفت که ما صاحب بهترین مدل و الگو در ارتقای جایگاه اجتماعی مردان و زنان و فرزندان هستیم. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها