خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اذربایجان شرقی:
تبریز- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اذربایجان شرقی با گرامیداشت دهه نخست محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهارداشت: سیره عملی اهل بیت(ع) امر به معروف مسئولان است.
کد خبر: ۹۴۴۸۷۴۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزااری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد نستوهی در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: امام حسین(ع) برای اصلاح امور مسلمانان قیام کرد که مهم ترین آن امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در این راه از مال، فرزندان و جان خود گذشت تا آن را احیا کند ولی در جامعه امروزی برخی ها تا امر به معروف می کنند از حرکت مخاطب خود ناراحت می شوند در حالی که اباعبدالله الحسین(ع) حتی آبروی خود را نیز در این راه هزینه کرد.

حجت الاسلام نستوهی با بیان اینکه تا حرف از امر به معروف و نهی از منکر می شود همه نگاه ها به سمت برخورد با بی حجابی و ... می رود، اظهار کرد: وظیفه ستاد امر به معروف زمینه سازی برای مبارزه با فساد، تبعیض، ناعدالتی و ... در کل جامعه است و افراد جامعه چه مسئول و مردم باید به آن واقف و خود نیز زمینه ساز امر به معروف شوند.

وی اضافه کرد: در برخورد با بحث بی حجابی در جامعه و برخی تخلفات دیگر چون سگ گردانی باید نهادهای متولی، قانون آن را بیان کنند و مردم آگاه باشند این مساله امروزی نیست و دستگاه های اجرایی تاکنون کم کاری داشته اند و باید در این خصوص مساله را تبیین و اجرا کنند.

حجت الاسلام نستوهی با بیان اینکه تا حرف از امر به معروف می شود تخریب ها از سوی برخی ها آغاز می شود، بیان داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها هم در این خصوص حساسیت موضوع را به سمتی می برند که مساله در راستای منافع دشمنان قرار می گیرد که باید اهالی رسانه در این خصوص هوشمندانه عمل کنند.

وی با اشاره به شعار دهه نخست محرم که «ملت حسینی، مطالبه گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه» نام گذاری شده است، از راه اندازی لشکر مطالبه گری خبر داد و افزود: این ستاد در 16 زمینه تخصصی یا زیر موضوعات مختلف در بحث مطالبه گری فعالیت دارد و تاکنون نیز از ادارات و نهادهای مختلف مطالباتی داشته و تذکراتی نیز در برخی تخلفات داده شده است.

حجت الاسلام نستوهی به برخی خلاءهای موجود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهارداشت: نمایتدگان مجلس به جای دخالت در عزل و نصب ها، این خلاء ها را در مجلس بررسی و رفع کنند که نمونه آن قانون مجاززات اسلامی است که مدعی هستند این قانون تخلف پرور است.

وی نشست با اهالی رسانه، تولید محتوا و نشر آن، گزارش گیری از ادارات، قدردانی از دستگاه های برتر در زمینه امر به معروف و  نهی از منکر، برگزاری جلسات هم اندیشی و تبیینی در خصوص امر به معروف، تولید برنامه های رادویی و تلویزیونی، دیدار با خانواده شهدا و ... را از اهم برنامه های دهه امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی برشمرد.

ارسال نظرات