خبرهای داغ:
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: دانشجو و دانشگاه محل تولید فکر و اندیشه در انقلابی است که محصور در ساختمان ها و مراسمات و جلسات نیست و بسیج دانشجویی و سپاه به یکدیگر وابسته و نیازمند یکدیگر هستند.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۱۳
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
دانشجو و دانشگاه محل تولید فکر و اندیشه در انقلاب است

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صبح امروز با حضور مسوولان استانی و کشوری مراسم تکریم و معارفه مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بیان کرد: امروز به گستردگی انقلاب سخن می گوییم. دانشجو و دانشگاه محل تولید فکر و اندیشه در انقلابی است که محصور در ساختمان ها و مراسمات و جلسات نیست و بسیج دانشجویی و سپاه به یکدیگر وابسته و نیازمند یکدیگر هستند.

وی گفت: سپاه بستر گسترده جهاد را گشوده و به همین گستردگی نیروهایی که پای کار می آیند باید به سپاه کمک کنند. میدان جهاد سپاه، پاسداری و صیانت از انقلابی است که مرکزیت دینی و شاخص آن امامین انقلاب هستند که انقلاب را هدایت کرده اند و ما نیازمند این جریان فکری هستیم و پیوند دانشجو و سپاه از این جنس است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: از دانشجو با دو مسوولیت تاریخی و عمل موفق گذشته اش بعنوان پاسدار انقلاب مطالبه می کنیم که در کنار هم باشیم. شاخصه های بارز بسیج دانشجویی و دانشگاه این بود که در وسط میدان حضور داشتند و چه در روزهای خوش و چه در روزهای سخت در کنار انقلاب بودند.

سردار آتانی عنوان کرد: آن روزی که کشور آمادگی دفاع نداشت اما جنگ همه جانبه ای بر انقلاب عارض شد دانشجو و بسیجی و استاد دانشگاه با فهم درست از وسط میدان بودن انقلاب، پا به عرصه گذاشته و بخش زیادی از جامعه دانشجویان، موثرین افراد جنگ شده و فرماندهان دفاع مقدس شدند.

وی افزود: انقلاب و ملت امروز با همان دشمنان روبروست و همان جامعه دانشجویان با تفکر جهادی نیاز است که بار دیگر از همین جامعه دانشگاهی، شخصیت های همچون شهید حسن باقری و شهید باکری و شهید محمود شهبازی ظهور کنند و جهادی ماندگار کنند اما باید بدانیم که امروز سلاح و راهبرد جدید و گسترده وجود دارد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: حضور فیزیکی دانشجویان در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی، عرصه دوم حضور دانشجویان است. تا جایی که ممکن است سپاه کاری بر زمین نمی گذارد بماند اما اگر در حادثه ای همچون کرونا و سیل، مردم دانشجویان جهادی را ببینند به چنین نیروهایی دلگرم می شوند.

وی افزود: دانشجو، تمام تعلق خاطر و علایق خود در میدان علم و تحصیل را کنار گذاشته و به میدان جهاد آمده است. سپاه در حوزه مبانی فکری و مدیریت فکری این گستره را در اختیار شما قرار داده و میدان جهاد را نیز به شما سپرده است و در این میان بسیج دانشجویی حلقه اتصال دانشجو و سپاه است. مسوول، فرد است و شما دانشجویان حلقه اتصال هستید و به تعبیر سردار سلامی خودتان مکتب و نشان هستید.

سردار آتانی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جامعه یادآور شد: امروز روز اقتدار ماست و اگر مقتدر نبودیم در این نبردهای نابرابری که بعد از دفاع مقدس بین ما و دشمنان شکل گرفته، دشمنان از حالت تهاجمی به پدافندی نمی رفتند. دشمنان از سال ۹۰ همه مراحل را در رویارویی با شما انجام دادند اما نتوانستند کاری کنند. در جنوب و شمال و شرق و غرب و آبهای نیلگون کشور، دیگر دشمنان قدرت عرض اندام ندارند و آنها را مجبور کردید حتی از سطح مدرن جنگ امروز از حالت تهاجمی به پدافندی تبدیل شوند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: قدرت برتر و اثرگذار شما آنها را به زانو درآورد. این راهبرد امام بود که هر کس به غیر خدا تکیه کند نابود می شود و یا تسلیم می شود. آنها که به غیر خدا دل خوش کرده بودند امروز شاهد فروپاشی نظام سلطه هستند.
ما به قدرت لایزال الهی تکیه کردیم و دشمنان و همسایگان ما به قدرتهای پوشالی تکیه کردند.

وی اضافه کرد: به قدرت اهداف نورانی انقلابتان دشمن را از طرح ریزی پنهانی بیرون کشیدید و جلوی دیدگان همه قرار دادید و دشمن قدرتش را از دست داد. هجده سال پیش آمریکا با ائتلاف سازی از سازمان ملل در غرب آسیا می تاخت و امروز دیگر نمی تواند حتی سطح نازله ای را در روابط منطقه ای کنترل نماید. این اتاق پوشالی غرب را شما در هم کوبیدید و شهدا و رهبری میدان نبرد را تعیین کردند و این میدانی است که انقلاب و شهیدان و رهبر حکیم در سالیان به وجود آورده و کشور را از دست حوادث سهمگین دور نگهداشتند.

سردار آتانی در ادامه بیان کرد: امروز دانشجو تراز انقلاب با کلامش زمینه ساز ظهور ولایت عظما در بیانیه گام دوم خواهد بود که این دانشجو مدنظر رهبر انقلاب بوده و شما در این میدان حضور دارید. دانشجو، مورد اعتماد مقام معظم رهبری است. در جایگاه یک دانشجوی تراز انقلاب، نقشه اهداف دشمن را بشناسید و با توجه به بیانات رهبر انقلاب، مخرج مشترک با دشمن پیدا نکنیم و در پازل دشمن عمل نکنیم. شعار زیبای عدالت خواهی و مطالبه گری که ضرورت است و باعث حیات جامعه می شود را طوری به میدان بیاوریم که دشمن از آن سواستفاده نکند. 

 

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: دانشجویی که اهل فکر و قدرت تبیین و بعنوان فرمانده تبیین انقلاب است نباید اجازه دهد عده ای به بهانه مطالبه گری انقلاب را تخریب و ملت را از نظام ناامید کنند. دشمن می خواهد ناکارآمدی نظام دینی را رایج کند و هر کداممان با دشمن همراهی کند در واقع زمین خود را گلوله باران کرده است.

 

فرمانده ارشد نظامی استان اظهار کرد: دانشجو، هوشمند و دغدغه مند و باسواد است و می تواند راست و نادرست را تشخیص و تفکیک دهد که مصداق آن تلاش دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی است. امروز نیز شما باید برملا کننده نقشه پنهان دشمن باشید. نقش آفرین باشید تا در دهه های دیگر وقتی شما را قضاوت کردند مثل اقدامی باشد که شهید شهبازی و شهید باکری و شهید باقری، بعنوان یک تفکر انقلابی شما را قضاوت کنند.

 

سردار آتانی در پایان ضمن تقدیر از همه زحمات مسوولان بسیج دانشجویی گفت: راه های رفته و تجربه گران قیمت مسوولان پیشین بسیج دانشجویی، پیش روی مسوول جدید است. درِ بسیج دانشجویی را به روی دانشجویان زیر چتر انقلاب باز کنید. نقطه امید و اتکا و بیان نقدهای دانشجو، بسیج دانشجویی است. ما نقد به گذشتگان خود نداریم بلکه 

مادامی که دشمن نقشه هایش تغییر کرده و پیچیده می شود ما باید خود را آماده کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها