خبرهای داغ:
تبریز- رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه اولویت دانشگاه ورود برای حل مشکلات جامعه است، گفت: برای این منظور طرح سامانه «نظام ایده ها و نیازها» راه اندازی شده تا بتوان از طریق آن پاسخگوی نیازها باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۲۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صفر نصرالله زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه دانشگاه تبریز، بیان کرد: دانشگاه تبریز چزو پنج دانشگاه جامع کشور و هفت دانشگاه برتر کشور و از نسل چهارم دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم و نوین توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان را آغاز کرده و ارتباط دانشگاه با صنعت و احصای نیازهای جامعه صنعتی افزایش یافته است.

دکتر نصراله زاده با بیان اینکه به لحاظ منطقه ای و بین المللی نیز جایگاه دانشگاه تبریز حایز اهمیت است، اضافه کرد: برنامه چهار الی هشت ساله ای برای رسیدن به جایگاه دانشگاه کارآفرین داریم که یکی از معیارهای دانشگاه کارآفرین جذب دانشجوی خارجی است.

وی افزود: برای ایجاد دانشگاه کارآفرین حداقل ۲۰ درصد ظرفیت دانشجویی دانشگاه باید دانشجوی خارجی باشد که تلاش می کنیم تا چهار سال آینده به کف این استاندارد دست یابیم و در این راستا چندین سفر خارجی در این مدت به کشورهای همسایه و منطقه برای جذب دانشجو و تبادل علمی انجام یافته تا دیپلماسی علمی به نحو مطلوبی محقق شود.

نصراله زاده تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز در حال حاضر را یک هزار و ۱۵۰ نفر اعلام و اظهار کرد: سالانه دو دوره جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه صورت می گیرد و در هر دوره معمولا یک هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام می کنند.

وی یادآور شد: توجه به کیفیت علمی متقاضی نیز برای حفظ جایگاه علمی دانشگاه در کنار جذب دانشجوی خارجی مهم است.

نصراله زاده بیشترین تعداد دانشجویان خارجی شاغل در این دانشگاه را مربوط به کشورهای عراق، ترکیه و برخی کشورهای افریقایی و همسایه نام برد و گفت: تنها دانشگاه کشور هستیم که با دانشگاه های ترکیه در مورد اجرای طرح های تحقیقاتی به طور مستمر ارتباط داریم.

نصرالله زاده  اضافه کرد: تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان نخبه که مهاجرت کرده اند از این دانشگاه بزیاده نبوده و بسیار پایین است و قطعا با گسترش شرکت های دانش بنیان و فراهم کردن امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی در داخل دانشگاه به دنبال جذب و ماندگاری دانشجویان در داخل کشور هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها