امام جمعه بوکان گفت: قیام امام حسین (ع) واقعه‌ای عالم‌گیر بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۶۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزارش بسیج از بوکان، ماموستا عباس احمدی امام جمعه بوكان در همایش «محرم و بیداری اسلامی» که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) و واقعه عاشورا به مذهب و نژاد خاصی تعلق ندارد و قیام آن حضرت عالم‌گیر است.

وی با بیان اینکه، عاشورا فقط یك حادثه تاریخی نبود، بلكه عاشورا یك فرهنگ، یك جریان مستمر و یك سرمشق دایمی برای امت اسلام به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: محبت به اهل بیت پیامبر مكرم اسلام (ص) در طول تاریخ با روح و جان اهل سنت و شیعه عجین شده است، به‌طوری‌که هیچگاه این عشق و محبت از دل و جان آنها بیرون نخواهد رفت.

خطیب نماز جمعه بوكان در ادامه با اشاره به سرانجام قاتلان صحرای کربلا، گفت: بدون‌شک هرآن کس که در حادثه کربلا بر ضد امام حسین (ع) و یاران وفادارشان شمشیر زد، به عنوان منفورترین چهره‌ها در تاریخ جهان اسلام چه در بین شیعه و چه در بین اهل سنت شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: یزیدبن‌معاویه که شخصی بوزینه‌باز، دایم‌الخمر و... بود، را می‌توان منفورترین شخصیت تاریخ جهان اسلام دانست، تا جایی که در اثر گذشت زمان و شناخته شدن این شخصیت در بین ملت‌های آزاده‌، بر منفور بودن وی افزود.

امام‌جمعه بوکان با بیان اینکه درک قیام امام حسین (ع) بر بیداری اسلامی و رشد خیزش‌هایی از این نوع تاثیر بسیار زیادی داشته است، اضافه کرد: امروزه ملل آزادی‌خواه شهدا کربلا را برای خود الگو قرار داده‌اند، که این بیداری از ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ایران سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، بیداری اسلامی، در ادبیات سیاسی معاصر ایران و جهان اسلام موضوع شناخته شده‌ای است، گفت: بسیاری از این تحولات فکری و اجتماعی  در دو قرن اخیر جوامع مسلمان در پرتو وفاداری به مبانی دینی اسلامی همچنین درک نهضت حسینی شکل گرفته است.

ماموستا احمدی عامل اصلی بیداری اسلامی و مقابله مسلمانان با فرهنگ و تمدن جدید غربی و پی بردن آنان به عمق عقب‌ماندگی خود در برخی شئون را شناخت فلسفه عاشورا دانست و گفت: بنابراین می‌طلبد بیش از گذشته و عمیق‌تر از قبل درراستای درک فلسفه عاشورا و کسب معرفت دینی اهتمام ورزید.

ارسال نظرات