خبرهای داغ:
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

بافت های تاریخی مانع توسعه شهر نیست/حوزه زنان فعال صنایع دستی مغفول مانده است

ضرغامی عنوان کرد: نباید تصور کرد که بافت تاریخی مانع توسعه است. بافت های تاریخی یک انباشت توسعه چند هزار ساله است.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۲۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز نشست استاندار قزوین و وزير ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشكل های مردم نهاد و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.

عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و پس از شنیدن گزارشات و انتقادات از سوی مسوولان، فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری و باغداران استان بیان کرد: این جلسه یک الگوی موفق برای تمام کشور است که می تواند نوع بیان مشکلات را در فضایی آرام جهت ارایه راهکارهای مناسب فرهنگ سازی نماید.

وی گفت: قزوین‌، یک شهر روشنفکری و نخبگانی است و سطح درک و فهم سیاسی و اجتماعی بالایی دارد و بنده امروز در این جلسه به این موضوع رسیدم. پیش از اجرای این جلسه به مسایل قزوین در حوزه می آق فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اشراف دارم و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.

ضرغامی اظهار کرد: همه فعالان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شاغول عملکرد وزارتخانه و بلکه همه نهادهای دست اندرکار در برنامه های توسعه کشور هستند. اگر اعتقاد ما به استان این است که قزوین یک شهر تاریخی ریشه دار و باهویت است، حتی اگر نگاه ها متفاوت باشد، پس برای توسعه آن باید تلاش کنیم.

وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد: نباید تصور کرد که بافت تاریخی مانع توسعه است. این یک انباشت توسعه چند هزار ساله است. ساخت سدها در گذشته های دور مصداق واقعی این سخن است که توسعه شهر با حفظ بافت تاریخی مغایرتی ندارد چنانکه طراحی و ساخت این سدها امروز موجب تحیر پیشرفته ترین نظام‌های مهندسی جهان است.

وی افزود: قنات ها در طول این سال ها عملکرد خود را ثابت کرده اند. هیچ کس نمی خواهد بافت های تاریخی را تخریب کند چرا که بافت های تاریخی، مردم را متدین بار می آورد بنابراین در این حوزه اصلا مشکل نداریم و فقط ضروریات نیازمند کارشناسی است.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: تصمیم گیری در حوزه بافت تاریخی را از سطح وزارتخانه به سطح استان واگذار می کنیم و تصمیماتی که بر اساس مقتضیات گرفته می شود برای ما قابل قبول است.

ضرغامی تصریح کرد: همچنین در استان همه تصمیم گیری ها باید بر اساس مصالح باشد و خواهش ما این است که از فعالان این حوزه برای تصمیم‌گیری ها استفاده شود.

وی ادامه داد: خط رگرسیون را باید ترسیم کنیم که خطی است که در دستگاه مختصات هندسی از همه خطوط به همه نقاط نزدیکتر است و خواهش ما این است این خط عملا در استان رسم شود و پس از تصمیمات نهایی در استان که با مشارکت همه نگاه ها می باشد ما نیز در‌ وزارت همراهی می کنیم.

وزیر میراث فرهنگی یادآور شد: در حوزه میراث فرهنگی موظف هستیم ظرفیت های استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم. در حوزه زنان که هنرهای صنایع دستی را انجام می دهند بسیار غافل مانده ایم چرا که نود درصد صنایع دستی برعهده زنان است و هنوز هیچ اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. زنانی که صنایع دستی انجام می دهند باید حقوق دریافت نمایند و بیمه شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار