سوگواری ششمین روز از ماه محرم در فضای باز مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور عزادران حسینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر  علی اصغر همتیان درششمین روز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرکرد برگزار شد، با اشاره به روش‌های تربیتی امام حسین علیه‌السلام که در جلسات گذشته مورد بحث بود، عنوان کرد: ما گاهی در تعاملات اجتماعی با مواردی مواجه می‌شویم که خطایی از طرف مقابل سر می‌زند و در این موارد، به دو شکل می‌توان واکنش نشان داد، یا مقابله به مثل کرد و یا طبق سیره ائمه معصومین علیهم السلام و تعالیم قرآن کریم، آن خطا را مورد عفو قرار دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: عفو به معنای گذشت و مقابله به مثل نکردن است؛ ما واژه ای به عنوان " صَّفْحَ " داریم که بالاتر از عفو است و به معنای نادیده گرفتن و فراموش کردن خطا است.

حجت‌الاسلام دکتر همتیان با بیان اینکه روش تربیتی عفو در فضاهای آموزشی و خانوادگی کاربرد زیادی دارد، گفت: روش تربیتی عفو از اهمیت زیادی برخوردار است، پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: ألا اُخبِرُکُم بِخَیرِ خَلائقِ الدّنیا و الآخِرَةِ؟: العَفوُ عَمَّن ظَلَمَکَ، و تَصِلُ مَن قَطَعَکَ، و الإحسانُ إلی مَن أساءَ إلَیکَ، و إعطاءُ مَن حَرَمَکَ؛ آیا شما را از بهترین خوی‌های دنیا و آخرت خبر ندهم؟ گذشت از کسی که به تو ستم کرده است و پیوستن به کسی که از تو بریده است و نیکی با کسی که به تو بدی کرده است و عطا کردن به کسی که از تو دریغ داشته است.

تلاوت آیات نورانی قزآن محید،قرائت زیارت عاشورا، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات