رشد علمی کشور در سطح جهانی نشان از نبوغ نخبگان ایرانی است/ نخبگان با دیدگاه حل مسائل یاریگر مسئولان باشند

جلسه خانه نخبگان بسیج استان ایلام با حضور جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاهی، در دفتر معاون امور اقتصادی استانداری ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۷۲
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،جلسه خانه نخبگان بسیج استان ایلام با حضور جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاهی، در دفتر معاون امور اقتصادی استانداری ایلام برگزار شد.

رشد علمی کشور در سطح جهانی نشان از نبوغ نخبگان ایرانی است

«محمود علی پور» مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات خانه نخبگان عنوان کرد: نخبگان هر کشور بیشترین نقش را در فرایند توسعه و پیشرفت ایفا کرده و از این رو پرداختن به مسائل و مشکلات آن‌ها باید از اولویت‌های سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به استعدادها و توانمندی نخبگان عنوان کرد: رشد علمی کشور و کسب رتبه های برتر در رنکینگ جهانی نشان از وجود استعدادهای برتر و پرورش نخبگان در کشور داشته و امیدواریم با حمایت قاطع مسئولان شاهد ظهور و بروز نبوغ این استعدادها در کشور باشیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام تشکیل 10 کارگروه تخصصی در خانه نخبگان علمی استان و 8 کارگروه در مرکز رشد و فناوری بسیج را از جمله اقدامات مثبت این نهاد علمی برشمرد و اذعان کرد: بسیاری از نخبگان به دلیل هوش و استعداد بالایی که دارند می توانند در زمینه تخصصی خود راهگشا بوده و الگویی ارزشمند برای جامعه تلقی شوند.

بسیج علمی نگاه درمانی به مسائل داشته باشد

دکتر شهریار عباسی نیز در این جلسه عنوان کرد: ورود بسیج در هر عرصه ای موفقیت و پیروزی را به ارمغان آورده و حضور بسیجیان در میادین مبارزه، مقابله با بیماری ها و بلایای طبیعی این ادعا را به اثبات رسانده است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند همراهی و همکاری بسیجیان هستیم و امیدواریم در بخشهای مغفول مانده،  بسیج علمی نگاه درمانی به مسائل داشته و نخبگان با دیدگاه احصاء و حل مسائل یاریگر مسئولان باشند.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه کارگروههای امور اقتصادی استانداری از ظرفیت کارگروههای بسیج در رفع مسائل و مشکلات بهره مند خواهد شد اذعان کرد: امیدواریم با هم افزایی و همکاری بسیج در زمینه های مختلف اقتصادی راهگشای مشکلات باشیم، چراکه بسیج یک ظرفیت عظیم مردمی است که با مدیریت جهادی و اتکا بر توان مردمی همواره توانسته است در بسیاری از زمینه ها موفق عمل نماید.

وی با اشاره به فعالیت حوزه نفت و گاز استان عنوان کرد: در استان طرح های بسیاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سطح پائین دستی وجود دارد که نیازمند پیوست های زیست محیطی و شناسایی سرمایه گذار برای رفع مشکلات و اشتغالزایی است.

این مسئول با بیان اینکه معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام حامی طرح های زودبازده و اشتغالزا است گفت: برای توسعه مشاغل خانگی اعتبارات خاصی برای نهادهای حمایتی و ادارات متولی تعریف شده، تا با استفاده از این ظرفیت شاهد رفع مشکلات بیکاری و رونق اشتغازایی در استان باشیم.

دکتر عباسی بیان کرد: علیرغم خشکسالی که تمام کشور ها از جمله ایران با آن مواجه هستند، این استان با تامین به موقع نهادهای دامی مشکلات این حوزه را برطرف کرد و خوشبختانه با خرید نهاده های مازاد، تا حد بسیاری توانستیم پاسخگوی نیاز کشاورزان استان باشیم.

افزایش روحیه امید و نشاط در جامعه از اهداف مسئولان است

وی، افزایش امید و نشاط در جامعه را اهداف اصلی استانداری ایلام دانست و گفت: افزایش روحیه نشاط و امید به زندگی دو رکن اصلی عبور از بحران در هر جامعه ای است و جهت تحقق این امر نیازمند ورود نخبگان، فعالان و تشکلهای مردمی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه صنعت سرمایه گذاری لازم آنطور که باید و شاید صورت نگرفته اذعان کرد؛ استانداری ایلام در راستای حمایت از صاحبان صنایع فعال از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد

واحدهای نیمه تعطیل و راکد در صورت ورود به چرخه تولید از طرح های تشویقی بهره مند می شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری استان ایلام دکتر عباسی اذعان کرد: قریب به 400 واحد صنعتی  ثبت شده در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که یک سوم از آنها فعال و مابقی واحدها بدلیل نبود سرمایه گذار به حالت نیمه تعطیل و راکد در آمده اند.

دکتر عباسی با بیان اینکه هزینه فعال کردن یک واحد صنعتی نیمه فعال بسیار کمتر از  واحدهای صنعتی راکد و راه اندازی واحدهای جدید است گفت:حمایت از واحدهای فعال و نیمه فعال و تلاش در جهت بازگشت به چرخه تولید واحدهای راکد، در دستور کار بوده و خوشبختانه تعدادی از واحدها اعلام آمادگی خود را برای فعالیت مجدد اعلام کرده اند.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام ارائه تسهیلات و معافیت های مالیاتی را از جمله طرح های تشویقی به واحدهای صنعتی استان دانست و گفت: مجموعه استانداری تمام تلاش خود را برای حمایت از واحدهای صنعتی به کار بسته اما در این راستا لازم است شرکت ها و واحدهای صنعتی پای کار باشند و قواعد حضور در این میدان را بپذیرند.

مراودات تجاری مرز هلاله رونق اقتصادی استان را در پی خواهد داشت

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه تجربه های موفق بسیج در بحرانها و اعتماد ملی به این نیروی ارزشمند مردمی منجر شده تا اعتبارات خاصی به بسیج واگذار شود اذعان کرد: بسیج به عنوان یک قشر ارزشمند و پای کار، با اجرای فعالیت های ارزشی و مدیریت جهادی توانسته است پاسخگوی رفع بسیاری از مشکلات در ادوار مختلف باشد. چراکه بسیجیان سرمایه هایی با اخلاص، سختکوش و باصلابت هستند که با تکیه بر چنین ویژگی هایی، همواره دشمنان را  در عرصه های مختلف ناامید و ناکام ساخته اند.

این مسئول داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق را از جمله پتانسیل های عظیم استان جهت رونق اقتصادی برشمرد و گفت: مراودات تجاری در مرز هلاله و تلاش در جهت رونق اقتصادی مرزهای چنگوله و چیلات از اولویت های اصلی استان در راستای توسعه و رونق اشتغال خصوصاً برای ساکنان مناطق مرزی خواهد بود و امیدواریم در جهت تحقق این اقدام مهم، فارغ از نگاههای قبیله ای و منطقه ای، تمام ظرفیت های استان برای بازگشایی و فعالیت اقتصادی این مرزها پای کای باشند.

وی در پایان اظهارات خود به مقوله تنظیم بازار اشاره و بیان کرد: بحث تنظیم بازار نیازمند ورود بسیج خصوصاً بسیج اصناف است و در راستای عملیاتی شدن این طرح، استانداری ایلام حامی طرح ها و ایده های نخبگان خواهد بود.

گفتنی است در پایان این جلسه اعضای خانه نخبگان بسیج استان ایلام به بیان دیدگاهها و راهکارهای عملیاتی برای رونق اقتصادی بخش های مختلف پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار