امام جمعه ایلام:

اربعین ۱۴۰۱ رویکرد فرهنگی و زیارت با معرفت داشته باشد/ مسیر اربعین شاهراه حکومت جهانی امام زمان(عج) است

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه اربعین ۱۴۰۱ رویکرد فرهنگی و زیارت با معرفت داشته باشد، گفت: مردم استان ایلام افتخار دارند که خادم زوار امام حسین(ع) هستند و متناسب با توانی که دارند در خدمات زوار خواهند بود.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۳۸
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۸ مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در پایانه مرزی مهران، با حضور « احمد وحیدی» وزیر کشور، با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(ع) و شهدای دشت کربلا، اظهار کرد: سردار وحیدی با روحیه جهادی، نقش بزرگی در میدان های مختلف ایفا می کند و برای همراهی با مردم در سختی هایی که پیش می آید، نقطه شاخصی است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تقدیر از زحمات استاندار ایلام و مسئولان استان، ابراز کرد: حرکت جهادی خوبی آغاز شده است ولی وضعیت عقب ماندگی های استان بسیار بالاست که این حرکت جهادی امید است در راستای توسعه استان استمرار داشته باشد.

وی ابراز کرد: توفیقی که خدواند متعال به مسئولان در این شرایط در راستای خدمتگزاری به زوار امام حسین(ع) عطا کرده است یک نعمت بزرگ است که باید از ثانیه به ثانیه آن برای تکریم زوار امام حسین(ع) بهره برد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در روایت داریم که تکریم زائر امام حسین(ع) ارزش بسیار بالایی دارد، گفت: اربعین امسال با توجه به شرایط گرمای هوا و ازدحام جمعیت باید بسیار قوی مدیریت شود، بخشی لازم است که در استان مدیریت شود که خوشبختانه مدیران استان پای کار هستند اما بخشی دیگر نیازمند حمایت مسئولان کشور است.

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه جمعیت ورودی به داخل شهر مهران در اربعین امسال باید کنترل شده باشد، ابراز کرد: جمعیت باید به گونه ای باشد که خدمات مناسب در اختیار زوار قرار گیرد و در شهرهای دیگر لازم است که موقفگاه هایی ایجاد شود که از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و  خوشبختانه پارک تفریحی چغاسبز  ظرفیت ۳۰  هزار نفر را دارد.

وی بیان کرد: هرچند مرزهای دیگر باز باشد اما تجربه  سال های گذشته ثابت کرده است که مردم به سمت مهران خواهند آمد و این جمعیت در  برگشت نیز  افزایش خواهد یافت، زیرساخت شهرهای استان باید ارتقا یابد، اردوگاه های موقت در استان افزایش یابد که ظرفیت پذیرش ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را در این اردوگاه های موقت داشته باشیم.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مردم استان ایلام افتخار دارند که خادم زوار امام حسین(ع) هستند و متناسب  با توانی که دارند در خدمات زوار خواهند بود، نقش استان های معین  برای پذیرایی  نیز حایز اهمیت است و بایستی همه نیازهای زوار فراهم شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر زیارت با معرفت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: زائر بایستی با معرفت بتواند امام حسین(ع) را زیارت کند و زائر ما سفیر و معرف جمهوری اسلامی است که در مراسم اربعین حسینی در بین زوار سایر کشورها شرکت می کند، همچنین برای خادمان موکب ها هم دوره های معرفت افزایی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اربعین در سال جاری باید فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد:  نگاه ما به اربعین حسینی نگاه کوتاه مدت نباشد، این مسیر، شاهراه  حکومت جهانی حضرت حجت(عج) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار