خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کربلا برای همیشه باقی ماند زیرا زنان و فرزندان امام حسین علیه السلام این جریان را از زمان و سرزمین و جغرافیایی خاص خارج کردند، گفت: دوران تلخ اسارت با همه سختی ها پیامدی بسیار مهم و ثمره ای بسیار ارزشمند به دنبال داشت؛ چون که نهضت امام را از کربلا به کوفه و تا شام کشاند و پایتخت بنی امیه را به لرزه در آورد و در نهایت یزید از این عمل تبری جست و اهل بیت (ع)را با احترام به مدینه برگرداند.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۲۰
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، - از همدان:مریم‌نظری طلبه حوزه علمیه حضرت زینب (س) ملایر در گفتگو با خبرنگار ما در بررسی موضوع خانواده و نقش آن در قیام عاشورا گفت :یکی از نقاط بسیار مهم و برجسته در واقعه کربلا، حضور خاندان پیامبر و بانوان و فرزندان کوچک و بزرگ در متن این حرکت بسیار عظیم و تاریخ ساز است.
وی در ادامه در تبیین اهمیت نقش خانواده در قیام عاشورا با اشاره به اینکه وقتی به امام حسین(ع) عرض شد با توجه به موقعیت کنونی و خطر آزار و اذیت یاحتی تهدید جانی خانواده مناسب است ابتدا خودتان به سمت کوفه بروید و زمانی که در آنجا مستقر شدید اهل بیت (ع)را به خود ملحق کنید ،گفت: اما امام علیه السلام قبول نکردند و فرمودند: خداوند چنین می خواهد که آنها را با خود ببرم.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه همه زنان و فرزندان در کاروان کربلا و عاشورا حضور داشتند؛ یعنی علاوه بر برادران رشید و مردان جنگی، عموم خواهران با هر سنّ و موقعیت و همه فرزاندان کوچک و بزرگ از دختر و پسر در کاروان حضور داشتند ،گفت: ما از حماسه حضرت علی اکبر (ع)فرزند ارشد امام را شنیده ایم تا شهادت مظلومانه طفل شیرخواره ایشان حضرت علی اصغر(ع) از حضور دختر ارشد امام حسین علیه السلام روایت ها داریم تا دختر کوچک سه ساله رقیه (س)...
این بانوی طلبه ادامه داد: با وجود این خطرات و اینکه سیدالشهدا علم غیب داشتند و از وقایعی که رخ می داد آگاه بودند؛ پس چرا اهل بیت علیهم السلام در کاروان حسینی حضور داشتند، باید گفت: در حرکتی که برای حفظ و بقای دین پایه ریزی و انجام می شود، نه تنها مردان و پدران بلکه هر یک از اعضای خانواده باید حضور داشته و نقش خود را ایفا کنند.
نظری ادامه داد: امر دین و اصول آن و از جمله آنها برقراری حکومت عدل دینی و مبارزه با طاغوت و فساد با راهبری امام حق، مسئله ای است که باید همه افراد در هر سطح سنی و با هر ویژگی شخصیتی و جنسی به اندازه خود در آن شرکت داشته باشند.
وی گفت: حضور اهل بیت امام حسین علیه السلام دو نتیجه و دست آورد بسیار مهم در واقعه کربلا داشت: یکی بقا و پایداری این حرکت و تبدیل شدن آن به جریانی که در تاریخ بشر تأثیرگزار شده و فرهنگ ساز می شود، دیگری عجین شدن آن با جان و روح و زندگی افراد؛ به گونه ای که آن حرکت هویت فرد را می سازد و شخصیت او را شکل می دهد، بستر زندگی او می شود.
این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: همچنان که می‌بینیم سالیان سال است که از بزرگ و کوچک با روضه ها و مراسم تعزیه خوانی اربابمان حسین علیه السلام عاشقی می‌کنند و این مکتب دقیقا به همین دلیل انسان ساز است وگرنه که ما کم جنگ و جنایت در صدر اسلام در تاریخ نداریم پس چرا واقعا عاشورا اینهمه انسان تربیت کرده و باعث رشد و تکامل و توبه هر مسلمان و بقای اسلام شده است؟ دقیقا بخاطر وجود اهل بیت سیدالشهدا عليه السلام و نقش مهم آنها در تبیین حوادث کربلا است.
وی ادامه داد:کربلا برای همیشه باقی ماند زیرا زنان و فرزندان امام حسین علیه السلام این جریان را از زمان و سرزمین و جغرافیایی خاص خارج کردند، دوران تلخ اسارت با همه سختی ها پیامدی بسیار مهم و ثمره ای بسیار ارزشمند به دنبال داشت؛ چون که نهضت امام را از کربلا به کوفه و تا شام کشاند و پایتخت بنی امیه را به لرزه در آورد و در نهایت یزید از این عمل تبری جست و اهل بیت را با احترام به مدینه برگرداند.

وی در آخر افزود:امام حسین علیه السلام اهل بیت خویش را با خود همراه کرد تا این مطلب برای همگان روشن شود که اصلاح و تغییر واقعی نیاز به همراهی و فداکاری همه افراد حتی خانواده و زن و فرزند دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات