خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: مصلای الهمدی بیرجند باید به یک مجموعه فرهنگی مهم در مرکز استان تبدیل شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۷۸
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه ستاد پیگیری توسعه مصلا‌های استان خاطرنشان کرد: مصلای الهمدی بیرجند باید به عنوان یک سنبل و نماد مهم فرهنگی، با گنجایش حداقل ۲۰ هزار نفری ساخته شود.


وی با تأکید بر این که در زمینه ساخت مصلا، تجربیات ارزشمندی در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: باید از این تجربیات در ساخت مصلا‌های استان به ویژه مصلای المهدی در بیرجند بهره ببریم.

به گفته وی؛ صحن باشکوه الزهراء حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صحن حرم مطهر امام رضا (ع)، به عنوان شاهکار‌های معماری با همه امکانات امنیتی، ملاحظات تأسیساتی و... با دستان پرتوان مهندسین و کارگران ایرانی ساخته شده لذا باید از توان طراحان برتر کشورمان در این زمینه استفاده کنیم.

معاون استاندار با اشاره به روند اجرای پروژه عمرانی مصلا، اظهار داشت: لازم است ابتدا اجرای معابر در دستور کار قرار گیرد و برای جانمایی فضا‌های رونمایی و نحوه اجرای کار، کمیته فنی با محوریت مدیر کل فنی استانداری تشکیل شود.

عباس زاده افزود: مسئولین فنی پروژه مصلای الهمدی بیرجند باید از تعدادی از مصلا‌های موفق، پیشرو و شاخص کشور بازدید کنند و از تجربیات عوامل فنی آن‌ها استفاده نمایند.

وی متذکر شد: تأکید حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت نمازجمعه، تذکر دوباره‌ای برای ماست تا این اجتماع مذهبی و سیاسی را بازتعریف نماییم.

به گفته وی؛ نماز جمعه در بیرجند در مقایسه با بسیاری از شهر‌های کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود و مردم نیز به انجام این فریضه توجه ویژه‌ای دارند، لذا وظیفه حکومتی ماست تا برای این مرکز مهم فرهنگی و اجتماعی شهر، اقداماتی درخور انجام دهیم.

معاون استاندار اظهار داشت: در بحث احداث حسینیه‌ها و مساجد می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد، اما در ساخت مصلا‌ها ما وظیفه‌ای داریم که باید انجام دهیم.

به گفته وی؛ جلسات ستاد پیگیری مصلا‌های استان باید به صورت مرتب برگزار شده و فقط مختص مصلای المهدی بیرجند نیز نباشد، بلکه سایر مصلا‌های شهر‌های استان نیز در این جلسات مورد توجه قرار گیرند.

عباس زاده متذکر شد: در بحث ساخت مصلا‌ها باید از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف کشور، خیرین و ... نیز بهره ببریم.


وی افزود: از محل اعتبارات متمم سفر ۲۰ میلیارد تومان به مصلا‌های استان تخصیص یافته که ۱۵ میلیارد آن از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ۵ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی محقق می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها