زنجان_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: کشوری که بیشتر جمعیت آن را جوانان تشکیل دهند کشوری پویا، با نشاط و دارای حیات و امید است.
کد خبر: ۹۴۵۰۳۸۹
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد (ع) و شهدای کربلا، اظهار داشت: افزایش جمعیت موضوع مهمی است که همکاری و هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه را می طلبد تا بتوان مشکلات رشد جمعیت را رفع نمود.

جمعیت جوان، بانشاط و سالم سرمایۀ عظیم کشور در مسیر پیشرفت است

وی با اشاره به اینکه جمعیت کشوری اگر با کهنسالی روبه رو شود آن کشور توان اقتصادی، دفاعی، قدرت بین المللی خود را از دست می دهد، تصریح کرد:جامعه پیر  پویایی، شادابی، نشاط در جامعه را کمرنگ می کند.

این مسئول با اشاره به کاهش جمعیت جوان در کشور، عنوان کرد:دشمن در این راستا هدفمند شروع به کار کرده است و با تبلیغ و پشتیبانی به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه کشوری که بیشتر جمعیت آن پیر باشد کشوری مرده است، بیان داشت:کشور با جمعیت سالخورده در زمینه اقتصادی دچار مشکلات متعدد شده با افزایش روند سالخوردگی و سالمندی، جمعیت کشور نیاز به مراقبت و هزینه بیشتری دارد و باید برنامه‌های اساسی برای جلوگیری از این روند اتخاذ کرد.

وی در ادامه گفت:مصوبات جدیدی در خصوص موضوع غربالگری در حال بررسی است و در این قانون تمام شرایط مطلوب برای خانواده ها در نظر قرار گرفته شده است و همه جانبه آن ها را حمایت می کند.

حجت الاسلام بیگدلی با تاکید بر اینکه افزایش جمعیت در کشورهای اسلامی نظیر عراق وفلسطین سیر صعودی دارد، گفت :کاهش زاد و ولد در ایران از سال   1394 آغاز شده است و هر سال نسبت به سال گذشته با رشد منفی در این زمینه در  جامعه روبه‌رو هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه روند رو به رشد سالمندی جمعیت در ایران و افزایش تصاعدی تعداد مستمری‌بگیران و بازنشستگان، صندوق‌های بازنشستگی را  نیزبا چالش‌های جدی مواجه نموده است،بیان کرد: روند رو به نزول رشد جمعيت، ازدواج و باروري، زنگ هشداري براي آينده كشور است كه اگر سياست هاي مناسب براي تغيير اين روند به فوريت طراحي و اجرا نشود، بدون ترديد طي سال هاي نه چندان دور ، كشوري پير و مجرد خواهيم داشت كه چنين وضعيتي اركان مختلف جامعه را درگير خود كرده و آثار و تبعات بسيار منفي به دنبال خواهد داشت..

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه بر اساس داده‌های موجود، آینده تحولات جمعیتی ایران نگران‌کننده به نظر می‌رسد، به مسئله آمار افزایشی سقط جنین در کشور پرداخت و افزود: یکی از مسائل حمایت از خانواده و افزایش جمعیت در همین راستا است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه امروزه به علت هجمه‌های مختلف دشمنان ،حوزه زنان و خانواده با چالش‌های بسیاری مواجه است و همین مسئله مسؤولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتلای جایگاه حقیقی زنان و خانواده، اعتلای نظام اسلامی و کشورمان است که با تمام توان در این مسیر گام برمی‌داریم.

ارسال نظرات