مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد از فراهم شدن زیرساخت ها برای راه اندازی واحدهای صنعتی در ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۸۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سید هاشم موسوی جهان آباد در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک برگزار شد گفت: با فراهم شدن زیر ساخت در این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی زمینه برای راه اندازی واحدهای تولیدی آماده است و به صورت اقساطی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی در بحث تامین زیر ساخت ها برای راه اندازی واحدهای تولیدی صنعتی فعالیت دارد و در حوزه نیاز سنجی آموزشی،  تورهای صنعتی، پایان نامه ها و ... نیز کمک می‌کند. 

موسوی ابراز داشت : برای فراهم شدن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان نیازمند همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، گاز ،امور اراضی و سایر ادارات هستیم .

وی انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی سخت دانست و گفت: در برخی مناطق زمین مناسب برای این کار وجود ندارد. 

وی ابراز داشت : بیشترین تخصیص آب از سدهای استان در بخش صنعت است اما در حال حاضر صنایع ما نیازی به آب ندارند و برای آینده ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب اختصاص داده ایم. 

موسوی گفت: سه برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت در شهرک های صنعتی تعریف شده که توسعه شهرک های موجود، ایجاد نواحی صنعتی کوچک در مناطق مختلف و احداث چند صنایع بزرگ در استان از جمله آنهاست. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرک صنعتی سقاوه با ۸۰۰ هکتار زمین مکان بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری بوده و آماده واگذاری است. 

وی افزود: در فاز نخست این شهرک صنعتی ۵۰ هکتار عملیات اجرایی شروع شده است.

موسوی ابراز داشت: در شهرستان گچساران ظرفیت عظیمی وجود دارد که به دلیل مناطق نفت خیز، آب سدها و همجواری با بنادر می تواند باعث رونق و شکوفایی اقتصادی شود.

وی از راه اندازی شهرک های تخصصی در لیکک و گچساران خبر داد و گفت: یک شهرک صنعتی یکهزار هکتاری در گچساران و در منطقه ویژه اقتصادی نیز بیش از سه هزار مترمربع در نظر گرفته شده است .

موسوی بیان کرد: ۱۰۰۰ قرار داد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی منعقد شده است که ۲۴۰ مورد بخش اصناف آلاینده در گچساران هستند.

وی افزود: ۳۵۲ واحد به بهره برداری رسیده و حدود ۷۰ درصد آن بهره برداری فعال هستند و ۳۱ درصد نیز راکد شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷ واحد بهره‌برداری غیرفعال را به چرخه بازگرداندیم و در سال جاری نیز پنج واحد وارد مدار تولید شدند.

وی افزود : ۴۰۰ واحد نیز وارد مرحله داوری شده اند و تعهد داده اند که با در نظر گرفتن شرایطی فعالیت کنند و قرارداد تعدادی که فعال نباشند را نیز فسخ می کنیم.

موسوی ابراز داشت: از یکهزار و ۹ قرارداد زمین در شهرک های صنعتی ۳۵۱ مورد به بهره برداری رسیده و ۷۰ درصد آنها فعال است و ۴۱۸ مورد نیز طرح هستند که در مرحله زمین خام ،نصب سوله و ماشین آلات هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تبدیل شدن واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان به انبار شرکت های پخش نیز گفت: این کار خلاف قانون است و نمی توانند تغییر کاربری بدهند .

وی گفت: لیست واحدهایی که به انبار شرکت پخش تبدیل شده اند را تهیه کرده ایم و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات