آیت الله رئیسی گفت: طرح های نیمه تمام در سراسر استان وجود دارد که در اولویت تکمیل قرار گرفتند و تا کنون ۱۷ مصوبه در این حوزه داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۹۲
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر استانی اظهارداشت: امید است هم از جانب استان و هم معاونت اجرایی رئیس جمهور و نیز رسانه ها اجرایی شدن این مصوبه ها پیگیری شود.

وی تاکید کرد: رسانه ها می توانند اگر مواردی در اجرای مصوبه ها با کندی پیش می رود حتما تذکر دهند.

رئیسی با بیان اینکه این مصوبه ها در همه بخش های زیرساختی، صنعت، معدن، آموزشی، بهداشت و درمان و غیره بوده است اظهارامیدواری کرد که با این مصوبات و اجرای آنها بخشی از مشکلات ضروری استان حل شود.

وی گفت: در این سفر نیازهای فوری پیگیری شد و در سفر بعدی ضمن پیگیری مصوبات قبلی کارهای جدیدی اجرایی می شود و همچنین محور پیشرفت و عدالت در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

رئیسی افزود: درباره تفویض اختیار به استان ها به وزرا گفته ام که آنچه لازم است در حوزه های مختلف کاری به استان ها واگذار شود لذا مواردی که ضرورت داشته باشد به استانداران تفویض می شود.

به گفته وی کرمان استان معدنی است و به بهشت معادن ایران شهرت دارد؛ معادن و ذخایر بسیای در استان داریم لذا در این جهت حتما اختیارات تقویض می شود تا استان اقدامات لازم نسبت به فعال سازی معادن اقدام کند.

رئیسی همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای تامین آب در استان کرمان و طرح‌های  آبرسانی که در روستاهای کرمان  دولت اجرا کرده است افزود: آبرسانی به شهرهای بم و براوات، تکمیل آبرسانی به شهرهای زرند، سیرجان و کرمان، تکمیل طرح های انتقال آب به شهرهای شمالی استان، تکمیل سدهای استان ( سد امیر تیموری، و دیگر سدهای استان) تکمیل بند خاکی شهرستان عنبرآباد ، احیا و مرمت قنات‌های  استان، اجرای ۳۵۰ کیلومتر لوله انتقال آب در شمال استان  و اجرای طرح‌های آبخیز داری، آبخوان داری و مدیریت آب پیگیری می‌شود.

رئیس جمهوری با اشاره به کمبودهای نزولات آسمانی  در مناطقی از کشور گفت: با مدیریت خوب آب به طور قطع  می‌توانیم این مشکل را مرتفع کنیم و برای استان کرمان  ۲ بحث کمبود و مدیریت آب مطرح است. 

وی با اشاره به اینکه برای بحث مدیریت آب در دولت همانند مدیریت برق  به طور ویژه حساب باز کردیم گفت: شما می دانید در مدیریت برق نیروگاه جدیدی در این مدت احداث نشده است البته زمینه برای ایجاد نیروگاه‌های جدید نیز فراهم آمده و صنایع  سنگین را کنار هم قرار داده‌ایم که بتوانند یک نیروگاه تولید برق ایجاد کنند و حداقل  برق صنعتی را از برق  خانگی جدا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مساله آب جزو محورهای‌ با ‌اولویت دولت بویژه در استان کرمان و شهرستان هاست تصریح کرد: طرح های آبرسانی در حوزه آب، خاک، کشاورزی ۶۲ مصوبه، حوزه زیربنایی ۳۳ مصوبه و مصوباتی برای طرح های فرهنگی، آموزشی و ورزشی داشتیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: ۳۵۰ مرکز آموزشی نیز احداث می شود تا جایگزین مدارس کانکسی شود. 

وی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام در سراسر استان وجود دارد که در این سفر در اولویت تکمیل قرار گرفتند گفت: ۱۷ مصوبه در این حوزه داشته‌ایم.

رئیسی با تأکید بر مساله مهم اشتغال در استان کرمان بیان داشت: این مهم  از مسایل محوری دیار کریمان است که مصوبات آن توسط استاندار و وزیر صمت دنبال می شود.

وی با تأکید بر اینکه ذخایر و گنجینه‌های معدنی بزرگی در کنار بیکاری و مسایل مالی استان وجود دارد افزود: برخی معادن برداشت خوبی دارند اما سهم استان را پرداخت نمی کنند.

رئیسی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی راه اندازی صندوق عدالت و پیشرفت را داشتیم که ایجاد این صندوق در استان‌ها به نتیجه نرسید.

وی افزود: این صندوق را می خواستیم در استان‌ها راه اندازی کنیم که حق مالکانه معادن، اضافه دریافتی های مالیات و برخی درآمدهای دولتی در این صندوق واریز شود.

به گفته رئیسی ۱۲ مصوبه اشتغالزایی، ۱۹ مصوبه رفاهی و اجتماعی، ۶ مصوبه صنعت و معدن و ۱۲ مصوبه قضایی و امنیتی در این سفر از جمله مصوبات بود.

رئیس جمهور همچنین درپاسخ به پرسشی گفت: اندازه ۵۰ سال در کشور پروژه نیمه تمام وجود دارد که بنا داریم اتمام آنها را با اولویت آغاز کنیم.

 وی افزود: رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی تقش اساسی دارند و سفرهای استانی نهضت به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است.

رئیسی ادامه داد: برخی از این طرح ها طی دولت های مختلف گاها تا ۱۵ سال اجرایی نشده اند و در این زمینه ۱۹ سال از زمان تصویب منطقه ویژه اقتصادی جازموریان می گذرد.

وی تصریح کرد: جاده رابر - کرمان و پروژه های نیمه تمام بسیاری در استان کرمان وجود دارد که وظیفه خود می دانیم آن را به سامان برسانیم.

رئیس جمهوری با قدردانی از رسانه ها و مردم شهرها و روستاهای استان کرمان گفت: نسبت به مناطقی که سفر نکردم خود را مغموم می دانم، انشاءلله در دور بعدی سفرها به این مناطق سفر می کنم.

وی افزود: در این سفر نیازهای فوری پیگیری شد و در سفر بعدی ضمن پیگیری مصوبات قبلی کارهای جدیدی اجرایی می شود و همچنین محور پیشرفت و عدالت در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

وی اظهار داشت: زمانی که کار را  در جلسه تنفیذ دولت و در پیشگاه مردم و خدمت مقام معظم رهبری آغاز کردم، نخستین مساله جان و صیانت از جان مردم در برابر کرونا بود؛ روزی ۷۰۰ خانواده داغدار می شدند اما به لطف خداوند متعال و کمک کادر درمانی، پزشکان، پرستاران و مردمی که کمک کردند، وضعیت کشور امروز در کرونا متفاوت شده و به جز در نوع جدید شرایطمان به صفر رسیده است.
ب
وی با بیان اینکه برای زدن واکسن و دُز یادآور تاکید می کنیم افزود: امروز در کشور تولید واکسن کرونا داریم که از افتخارات کشور است. ۲ شرکت تنها با کشورهای خارجی واکسن تولید کردند و واکسن توسط چهار شرکت داخلی تولید شد که از افتخارات کشور است؛ همچنین واردات واکسن در زمان خود انجام شد و توانستیم این مساله را کنترل کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه طب سنتی جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ و پزشکی ما دارد  خاطر نشان کرد: زمانی که در آستان قدس رضوی مسئولیت داشتم، در بیمارستان فوق تخصصی رضوی از پزشکان خواستم بخش طب سنتی را راه اندازی کنند و امروز به وزارت بهداشت توصیه می کنیم که به طب سنتی توجه کند؛ امروز در این وزارتخانه یکی از پزشکان در حوزه طب سنتی، تحقیقات و فعالیت های خوبی بویژه برای تولید و تجاری سازی داروهای طب سنتی انجام داده است.

ارسال نظرات