سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

اهانت کننده به سردار شهید همدانی از ته مانده‌های رژیم صهیونیستی است / دشمن روی قدرت بازدارندگی نظام حساب باز کرد

ساری-سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: نباید به راحتی از این جسارت عبور کرد و یک خبرنگار و رسانه انقلابی باید به این افراد مغرض و ته مانده رژیم صهیونیستی و سلطه تودهنی بزند تا دم برنیاورد چرا که این بحث حزب و جناح و گروه نیست .
کد خبر: ۹۴۵۰۹۴۱
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

خبر:

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آئین تجلیل از خبرنگاران و اختتامیه رویداد‌های رسانه‌ای سال بسیج و سپاه کربلا ظهر امروز با حضور سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح کشور، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام رعایتی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا و اصحاب رسانه در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

خبر:

سردار شکارچی در این آئین ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایشان، با اشاره به دلاورمردی‌های لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: این لشکر یک لشکر شجاع، با تدبیر و خط شکن  با رزمندگان غیرت علوی، دینی، فاطمی و دارای یک عمق راهبردی تا خط مقدم جبهه است که  از دوران دفاع مقدس  تا به امروز در دفاع از حرم ال الله شهدای عزیزی را تفدیم انقلاب اسلامی کرد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به شهید باغبانی افزود: این شهید مستند ساز یکی از شهدای مدافع حرم همین استان است و مازندران در همه جا پیشقراول، پیشرو  و پیشران در دفاع از انقلاب اسلامی به شمار می رود.

* بایدفرهنگ ایثار و شهادت را به جهان صادر کنند

سردار شکارچی با تصریح بر اینکه باید افتخارات استان  رادر سطح جامعه و  بین الملل منتشر و ترویج کرد، گفت: این مسئولیت خبرنگاران است که فرهنگ  انقلاب،فرهنگ ایثار و شهادت را صادر کنند تا این فرهنگ تثبیت و تحکیم شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه با بیان چرایی ماندگاری عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: رسالت پیام رسانی و رسالت زینبی سبب ماندگاری عاشورا شد و اگر نبود این رسالت زینبی واقعه عاشورا فراموش و تحریف می شد.

سردار شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کارخبرنگاران فراتر از کار دنیایی و مادی است، افزود:  خبرنگار یک رسالت انقلاب و دینی دارد و رویکردانقلابی باعث موفقیت در کار خبرنگاری است و باید از این رویکرد حمایت شود.

*تکلیف محوری رسالت مهم خبرنگاران است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح رویکرد رسالت محور وتکلیف محور خبرنگار را مهم دانست و اضافه کرد: خبرنگاران و رسانه های انقلابی باید پیام انقلاب اسلامی را به نسل های جوان در داخل کشور و به مردم دنیا و جهان اسلام و فراتر از آن در سطح جهان برسانند  مگر نه دشمنان انقلاب با امپراتوری رسانه ای و ابزارها و فناوری های مدرن در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب هستند.

سردار شکارچی با تصریح بر اینکه امروزه جمهوری اسلامی آماج اصلی در حوزه جنگ رسانه ای دشمنان قرار دارد،، گفت:  ایران در جنگ سرد قدرت بازدارندگی خیره کننده دارد و دشمن روی این قدرت حساب باز کرده است که اگر این قدرت نبود، تا بحال دشمن به ایران حمله می کرد اما دشمن در جنگ نرم به دلیل ابزار و فناوری و به لحاظ  وحدت رسانه ای علیه نظام منسجم عمل می کند.

خبر:

*ولایت فقیه، آماج حمله دشمنان 

به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همه امکانات و تلاش اصلی تمام رسانه های دشمنان انقلاب اسلامی و جهان اسلام و اعتقادات مردم در سراسر جهان، امت اسلامی ، علیه جمهور ی اسلامی است و ، آماج دشمنان در داخل جمهور ی اسلامی بحث ولایت فقیه است.

سردار شکارچی ادامه داد: هجمه ناجوانمردانه  دشمن به کانون ولایت فقیه که نخ تسبیح انقلاب است ، می باشد و دشمن تمام توان خود را برای پاره کردن این نخ تسبیح بکار گرفته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به شرارتهای دشمنان هم اشاره کرد و افزود:در جنگ رسانه ای، رژیم جعلی صهیونیستی هزاران کودک فلسطینی و بی گناه را به خاک خون میکشد انگار همه رسانه های دنیا مرده اند و  کور هستند، اما اگر علیه منافع آنها اقدامی انجام شود همه رسانه ها به صورت منسجم برعلیه حق طلبی هجمه وارد می کنند.

سردار شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و اثرگذار خبرنگاران و رسانه های انقلابی در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: خبرنگار و رسانه اگر در دوران دفاع مقدس و  در دفاع ار حرم نبود چه اتفاقی می افتاد؟ اتفاقی که منجر به خالی شدن جبهه از رزمندها می شد.برای همین  خبرنگار و رسانه رسالت سنگینی در ان دوران بعهده داشت.

خبر:

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه رسانه ها برای ترویج فرهنگ شهادت میانداری کردند، خاطرنشان کرد :رسانه ها و خبرنگاران انقلابی حتی در نابودی داعش پلید ، در افول قدرت پوشالی امریکا و  ناامید کردن رژیم کودک کش صهیونیستی سهم زیادی دارند.

سردار شکارچی در ادامه با تصریح بر اینکه نباید خبرنگاری را به عنوان یک شغل نگاه کرد، گفت: خبرنگار شعبه ای از جهادفرهنگی است که تداوم دارد.

به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح  با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در شیب فروپاشی قرار دارد، اما کار خبرنگار تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

*خبرنگاران  انقلابی افسران حوزه جنگ نرم هستند

سردار شکارچی در ادامه سخنان خود خبرنگاران  انقلابی را افسران حوزه جنگ نرم ،سربازان هوشمند و مبتکر امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران و رسانه های در تراز انقلاب، شمشیر زنان انقلاب را علیه دشمن بسیج میکنند، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد کرده و انسجام رااز جبهه دشمن می گیرند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در جنگ رسانه ای و جنگ شناختی و تهاجم ترکیبی دشمن ، منسجم باشند، گفت: رسانه  و خبرنگار انقلابی باید  یک نبرد ناهمتراز در مقابل دشمن در حوزه جنگ رسانه ای داشته باشد و با الگوگیری از  دفاع مقدس نقاط کانونی دشمن را هدف قرار دهد.

سردار شکارچی در ادامه به عده قلیلی از رسانه های داخلی که دشمن شاد کن هستند ،اشاره و خاطرنشان کرد: برخی رسانه های داخلی اقداماتی انجام می دهند که دل دشمن را شاد می کنند اما درمقابل رسانه های انقلابی منسجم نیستند و این یکی از اشکالات اساسی جبهه رسانه ای انقلاب است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به ویژگی های خبرنگار و رسانه تراز انقلاب هم اشاره کرد و گفت: رسانه و خبرنگار باید اهل تشخیص باشد نه اهل تقلید و باید حق را از باطل تشخیص دهد.

اهانت کننده به سردار شهید همدانی از ته مانده‌های رژیم صهیونیستی است /

سردار شکارچی ادامه داد: برخی رسانه هاو خبرنگاران در تقلید باهم رقابت دارند. رسانه باید خود را در جبهه جنگ نرم فرض کند که  در این جبهه با دو روش میتوان حضور داشت .روش تدافعی و انفعالی، و دیگری روش تهاجمی است . اگر رسانه تمام فکر و برنامه  خود را صرف کار تدافعی کند دشمن در این جبهه پیروز می شود برای همین باید این روش را تغییر داد و کار تهاجمی کرد.

*دستاودرهای عظیم انقلاب برای مردم تبیین شود

 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در بخش های دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه ها وخبرنگاران انقلابی باید  جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهند، گفت: تمام کلیدواژه های جهاد تبیین را  رهبر معظم انقلاب فرمودند و الان نیاز به عملیات در این مسئله داریم . و باید دستاوردهای عظیم انقلاب در طول این  43 سال  را برای مردم تبیین کرد.

سردار شکارچی با بیان این مطلب که یک عده ای  نابخرد و ناآگاه به تحریک امپراتوری رسانه های دشمن، رضاشاه جنایتکار وخیانتکار و برده غرب و شرق را به رخ مردم می کشند، گفت:  ایا این اقدام ظلم به ملت ایران نیست؟ برای همین باید رسانه و خبرنگار انقلابی با حضور آگاهانه و هوشمندانه و انقلابی خود این تحرکات را خنثی کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خبرنگاران را به پرهیز از سطحی نگری  توصیه کرد و افزود: باید رسانه و خبرنگار یک عمق راهبردی داشته باشد چرا که رسانه فقط در مقابل دشمن رسالت ندارد و در مقابل خودی هم یک رسالت دیگری دارد.

*اهانت کننده به سردار شهید همدانی از ته مانده‌های رژیم صهیونیستی است

سردار شکارچی در ادامه به هتاکی اخیر  یکی از سران فتنه به سردار شهید همدانی هم اشاره کرد و افزود: شهید همدانی  برای سرکوب داعش برای آنکه داعش، اسلام را وارونه به دنیا معرفی نکند، و اسلام بنی امیه و بنی عباس را ترویج نکند،شهید شد اما امروز به  این شهید همدانی جسارت می کنند، نباید به راحتی از این جسارت عبور کرد و یک خبرنگار و رسانه انقلابی باید به این افراد مغرض و ته مانده رژیم صهیونیستی  و سلطه تودهنی بزند تا دم برنیاورد چرا که این بحث حزب و جناح و گروه نیست .

 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید هوشمندانه توام با دشمن شناسی و دشمن ستیزی باشد. خاطرنشان کرد: رسانه و خبرنگار باید کشف کننده حقایق باشد .حقایق دارای دوبخش است یکی راز انقلاب و کشور است، نباید آن را فاش کرد . امروزه خود دشمنان انقلاب اظهار می کنند که ما 85 درصد اطلاعات خود را از رسانه های ایران میگیرم درحالیکه در گذشته برای بخشی از دریافت اطلاعات از ایران میلیاردها پول به جاسوسان می دادیم.

سردار شکارچی با بیان اینکه عده قلیلی از  رسانه ها فقط به دنبال تیتر شدن حرف خود هستند که این یک رقابت منفی است،اضافه کرد:  باید دیدحرفی که خبرنگار ور سانه می زند چقدر خدا و شهدا از آن راضی هستند و چقدر به نفع منافع ملی و به ضرر دشمن است و برعکس.  هرمطلبی که به حال مردم و نظام و انقلاب مضر است، باید از انتشارش پرهیز کرد و هر مطلب که تقویت کننده نظام و به نفع مردم است باید ترویج و تبلیغ شود که این یک رقابت مثبت است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تصریح بر اینکه نباید زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کرد، گفت: دلیل هجوم دشمن علیه انقلاب به انحراف بردن جامعه است.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه دشمن دلسوز مردم ایران نیست، خاطرنشان کرد: اکثر مسئولین در تلاش هستند تا مشکل مردم را حل کنند اما دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بین نظام و مردم فاصله بیندازد برای همین  رسالت خبرنگار و رسانه ها سنگین تر ار گذشته است.

اهانت کننده به سردار شهید همدانی از ته مانده‌های رژیم صهیونیستی است / دشمن روی قدرت بازدارندگی نظام حساب باز کرد

*ترمیم سرمایه اجتماعی و امید آفرینی وظیفه مهم رسانه انقلابی است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه به روایت اول هم اشاره کرد و گفت: روایت اول بسیار کارساز است و خبرنگاران انقلابی باید اولین روایتگر باشند که اگر اولین نفر نباشد، باید در حالت تدافعی رفته و منتظر ضربات پی در پی دشمن باشند.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه  در جنگ روایت ها،نباید به دام دشمن افتاد، خاطرنشان کرد: گاهی مواقع حتی برخی رسانه ها در بازی رسانه ای دشمن قرار میگیرند و فریب دشمن را می خورند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان این مطلب که هر رسانه با هر خط و مشی، خود را سفیر اسلام و انقلاب بداند از برکات الهی برخوردار خواهد شد، گفت: خبرنگاران انقلابی باید پیشرونده و پیش برنده باشند.

سردار شکارچی با اشاره به اینکه انقلاب در تمامی بخش ها نیازمند خبرنگاران جریان ساز است، اضافه کرد: رسانه های انقلابی و خبرنگاران نباید فقط نگاهشان به دشمن باشد بلکه باید به جبهه خودی هم نگاه کنند .

به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح،رسانه نباید با تیترهای ناامید کننده ،ته دل مردم را خالی کند. او ادامه داد: ترمیم سرمایه اجتماعی کار سختی است و رسانه ها برای حفظ، صیانت و ارتقای سرمایه اجتماعی در قالب  امیدافرینی نقش مهمی در جامعه دارند.

سردار شکارچی در پایان سخنان خود تاکید کرد: رسانه باید مطالبه گر باشد و این مطالبه گری باید سبب امیدواری در جامعه،موجب ناامیدی دشمن و مسئولین را به تحرک وا دارد.

برای مشاهده تصاویر همایش اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها