نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد در فرمانداری بهاباد با موضوع ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و جمعیت وخانواده برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۹۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد دراین جلسه ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری‌ترین فعالیت امروز کشور دانست و گفت: مهمترین راه برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
احسان عابدی با تاکید بر اینکه تا کتابخوانی در جامعه رونق نگیرد تلاش‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی بی ثمر خواهد ماند تصریح کرد: رفع مشکلات فرهنگی به تنهایی از عهده یک دستگاه فرهنگی برنخواهد آمد و همه باید برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش و فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان مونس انسان از منزلت خاصی در نزد ایرانیان برخوردار است افزود: کتاب به عنوان ماندگارترین رسانه در طول تاریخ بشر بوده و خواهد بود.
ایشان درخصوص خانواده وجمعیت با تاکید بر اینکه خانواده مهم‌ترین نهاد اجتماعی است و برنامه‌های کمیته صیانت از بنیاد خانواده که جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی است؛ باید با جدیت پیگیری شود افزود: موضوع خانواده در صدر اولویت‌های محتوایی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
عابدی ادامه داد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بخش مهمی از اعتبارات ملی خود را به تولیدات فرهنگی و هنری در عرصه خانواده و جمعیت قرار داده‌ایم که یکی از این موارد تولید ۲۰ فیلم کوتاه کوتاه با موضوع جمعیت است که به همت هنرمندان جوان و نوجوان این استان انجام می‌شود.
درادامه این نشست امام جمعه وفرماندار بهاباد هم درسخنانی برترویج فرهنگ مطالعه به ویژه فرهنگ کتاب وکتابخوانی در بین جوانان واقشار جامعه تاکید کردند و افزودند: ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی ازضروریات جامعه امروزی است.
درپایان اعضای شورای فرهنگ عمومی نظرات وپیشنهادات خودرا دراین دو موضوع اعلام داشتند.

ارسال نظرات