حجت الاسلام والمسلمین علیپور در جمع بسیجیان شهرستان اردل گفت: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی زنان عالم است.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۳۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  دیدار جمعی از خواهران بسیجی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان اردل برگزار شد.

حجت الاسلام علیپور در این دیدار با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ، مقمو جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها در کنار امام حسین علیه السلام و قیام کربلا و نهضت عاشورا را تبیین کرد.

وی بیان داشت: ما باید حضرت زینب سلام الله علیها را الگو عملی خود قرار دهیم و این را میدانیم که معصومین دارای مقامی هستند که کسی به آن دسترسی ندارد؛ نه فرشتگان و نه انبیاء علیهم السلام. حتی کسی نمی تواند طمع مقام چهارده معصوم را بکند.

علیپور با یادآوری جایگاه و منزلت نزدیک ترین افراد به معصومین علیهم السلام همچون حضرت عباس علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها نیز الگوی زنان عالم است و نقش ویژه ای بعد از واقعه عاشورا در حمایت از ولایت و احیای دین مبین اسلام و زنده نگهداشتن نهضت امام حسین علیه السلام داشتند.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: صبر و بردباری حضرت زینب (سلام الله علیها ) در کنار صفات شایسته دیگر او همچون صدق، عفت، طهارت، ایثارگری و استقامت بروز و ظهور ویژه ای دارد.

وی در پایان تصریح کرد: هنر اصلی برای ما، الگوگیری از مسیر حضرت زینب سلام الله علیها است و راه سعادت همین است؛ زیرا به میزانی که به حضرات معصومین نزدیک تر شویم به مقام انسانیت و قرب الهی نزدیک تر می شویم.

ارسال نظرات