خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه ملایر گفت: فرصتی که در تهدید است در خود فرصت نیست و خبرنگاران نیز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۲۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ملایر ضمن تسلیت ایام ماه محرم و شهادت حضرت ابا عبد الله حسین(ع) و یاران وفادارش اظهار کرد: خبرنگار با ثبت خبر نمی‌گذارد که اخبار در قطعه‌ای از  تاریخ محو و گم شوند.

وی با بیان اینکه امروز اگر کتاب‌های تاریخی زیادی ثبت و به تاریخ تبدیل شده مدیون کسانی است که این اتفاقات را ثبت و ضبط کرده‌اند، افزود: فرهنگ ما مدیون همین افراد است و اگر خبرنگار نبود خبر در همان زمان می‌ماند و با گذشت زمان خبرها فراموش می‌شد.

امام جمعه ملایر خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگار باید دنبال خبری برود که ماندگار باشد و آیندگان از آن خبر عبرت بگیرند و به دنبال اخبار بی‌ارزش نباشد.

وی واقعه عاشورا را قرار گرفتن حق در برابر باطل و اسلام در برابر کفر برشمرد و افزود: اگر  واقعه عاشورا به روایت حضرت زینب(س)  و امام سجاد(ع)  ثبت نمی‌شد ممکن بود آیندگان تاریخ عاشورا به غلط ثبت کنند.

برقراری با بیان اینکه امروز می‌بینیم که آنچه در بین مردم است این است که یزید شکست خورده و هیچ کس از وی به خوبی و به عنوان پیروز یاد نمی‌کند، افزود: آزادیخواهان جهان از امام حسین(ع) الگو می‌گیرند و این به برکت ثبت اخباری که به درستی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خبرنگار و خبر این است که حب و بغضی در نشر اخبار نداشته باشد، افزود: پیش داوری و فضاسازی و قضاوت به نفع خود یا اشخاص دیگر به دور از شأن کار خبرنگاری است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه خبرنگار باید خبر خود را کارشناسانه و از منبع موثق نقل کند، گفت: خبرنگار باید اهدافی را دنبال کند که اهداف متعالی باشد و خبری که منشر می‌کند سلیقه‌ای نباشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ملایر با داشتن دو برند جهانی انگور و مبل و منبت جای کار برای خبر اطلاع‌رسانی را بسیار دارد و باید در راستای توسعه این شهرستان با توجه به این ظرفیت‌ها خبرنگاران تلاش کنند، افزود: اصحاب رسانه شهرستان باید مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

برقراری اضافه کرد: این شهرستان با این ظرفیت‌های خوبی که دارد باید در حوزه صنایع تبدیلی به توسعه و پیشرفت دست پیدا کند که ایجاد صنایع تبدیلی در ملایر می‌تواند تحول عظیمی را در راستای توسعه اقتصادی شهرستان به دنبال داشته باشد.

وی خطاب به خبرنگاران شهرستان  گفت: شما باید با بیان نواقص و مشکلات و نیازها و مطالبات مردم این خط و مشی را به مسئولین بدهید که نواقص و ضعف‌ها را احساس و آن را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

امام جمعه با اشاره به صحبت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمود «انسان مومن باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند»، گفت: فرصتی که در تهدید است در خود فرصت نیست و خبرنگاران نیز باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر ارائه کار تمیز و کار فرهنگی، تصریح کرد: خبرنگاران نیز باید کار تمیز و فرهنگی داشته باشند چرا که  کار فرهنگی تمیز هرگز گم نمی‌شود.

وی کار خبرنگاران را کار ارزشمند و بزرگی دانست که  باید برگرفته از راه و روش و منش اهل بیت(ع) باشد و گفت: در واقع خبرنگاران خود می‌تواند به عنوان سلبریتی مثبت و الگوی عملی برای دیگران باشند و با الگو بودن نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات