خبرهای داغ:
همدان-مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: امسال در شهرستان ملایر یک هزار و ۲۹۸ کلاس داریم و با کمبود ۴۵۴ نفری نیروی انسانی مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۷۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی عابدینی‌نیا در جمع خبرنگاران کمبود فضای آموزشی و کمبود نیروی انسانی را دو چالش مهم آموزش و پرورش شهرستان دانست و اظهار کرد: امسال در شهرستان ملایر یک هزار و ۲۹۸ کلاس داریم و با کمبود ۴۵۴ نفری نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه طراز شهرستان از نظر نیروی انسانی منفی است و کمبود شدید نیرو محسوس است، اضافه کرد: امسال تعداد زیادی از نیروها بازنشسته می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: برای جبران این کمبود نیرو از معاونین مدارس خواستیم که کلاس‌های درس را داشته باشند و از بازنشستگان نیز فعلا در بدنه آموزش و پرورش بمانند تا مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود.

وی با تاکید بر وجود فن تهویه برای همه کلاس های درس و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا، ابراز امیدواری کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مشکلی در تشکیل کلاس های حضوری نداشته باشیم.

عابدینی نیا از فعالیت ۸۰ پایگاه طرح تثبیت یادگیری با همکاری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال ۴۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سطح شهرستان تحصیل خواهند کرد.

وی یادآور شد: در راستای تحقق عدالت آموزشی، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قول داده که کمک ها و حمایت های لازم را به مدارس به ویژه مدارس روستایی داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به مصوبات سفر وزیر آموزش و پروش به ملایر طی هفته‌های گذشته بیان کرد: تصویب یک میلیارد تومان اعتبار برای اردوگاه فجر، زمین چمن اردوگاه،  دستور اجرای چند پروژه،  تجهیز هنرستان‌ها و همچین مطرح کردن مشکلات حوزه نیروی انسانی از جمله این مصوبات است.

وی به افتتاح سالن ورزشی روستای علوی همزمان با سفر وزیر آموزش و پرورش به ملایر اشاره و تصریح کرد: دو سالن دیگر نیز آماده افتتاح است که احتمالا در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

عابدینی‌نیا تقدیر از ۴۵۰ نفر از رتبه‌های برتر فرهنگی و قرآنی، راه اندازی شرکت دانش بنیان به همت خیرین  با بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات و اعلام آمادگی برای کمک ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی یک خیر، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در کانون های مدرس و امام خمینی و کلاس های تقویتی و فرهنگی و هنری در مدارس با حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز و... را از جمله اقدامات این اداره طی ماه‌های گذشته برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان همدان و مصوبات این سفر برای شهرستان، مطرح کرد: از ۸۶۴ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده برای ملایر طی این سفر، ۱۶۲ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر ادامه داد: تجهیز هنرستان‌ها، بازسازی و تعمیر برخی مدارس تخریبی، تکمیل کانون‌های فرهنگی، ایجاد با بازسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی  هنرستان‌ها و.... از جمله پروژه‌هایی است که این اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان تنها 4.5 میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش تخصیص پیدا کرد، گفت: ۵۲ درصد این اعتبار تخصیص یافت و امسال نیز این اعتبار برای آموزش و پرورش ۵ میلیارد تومان است که برای تکمیل پروژه ها کافی نیست.

*اسکان ۵ هزار نفر در مرکز اسکان فرهنگیان ملایر

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به تشکیل کار گروه سرویس دانش‌آموزی برای سال جدید، اظهار کرد: نرخ کرایه سواری ماهانه ۲۷۰ هزار تومان، ون ۲۵۰ هزار تومان، مینی بوس ۱۵۰ هزار تومان و اتوبوس ۱۴۰ هزار تومان مصوب شد.

اکبر فراهانی درباره تعمیر و تجهیز مدارس نیز گفت: ۱۱۰ صندلی، ۱۵۰ میز و نیمکت، ۱۰۰ عدد شیرآلات اهرمی، ۵ دستگاه کامپیوتر، ۵۰ گالن ۲۵ کیلویی پلاستیک و ۳۰ گالن ۴ کیلویی رنگ روغن خریداری شده و در اختیار مدارسی که اعلام نیازمندی کرده اند، قرار خواهد گرفت.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ملایر از تعمیر و بازسازی ۲۰۰ صندلی دسته دار خبر داد و افزود: سرویس بهداشتی مدرسه سیف الدوله ۱ و ۲ و مدرسه حاج رئیسی بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه شوفاژکشی چهار مدرسه در حال انجام است، تصریح کرد: مدرسه مهر پدری و یک دارالقرآن برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری هستند.

فراهانی پیگیری تکمیل مدرسه سردار شهید سلیمانی، تعمیر و بازسازی صندلی‌های شکسته و غیر استفاده آموزشگاه‌ها، پیگیری برای خرید و وصل انشعابات آب، برق و گاز آموزشگاه‌های تعمیری و پیگیری برای تحویل کتاب‌های درسی از استان و را از جمله اقدامات در حال انجام و پیگیری اداره آموزش و پرورش شهرستان برشمرد.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیری خرید ۱۱ دستگاه کامپیوتر، ساخت دو کلاس در مدرسه سیف الدوله، فنس‌کشی مدرسه بعثت و تعمیر ۲۰ سرویس بهداشتی مدارس از طریق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در حال انجام است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ملایر از بررسی کامل پرونده‌های بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: جلسه توسعه سنواتی و عقد قرارداد با استان برای جبران کمبود نیرو تشکیل شده است.

وی از اسکان ۵۰۰۰ نفر در مرکز اسکان فرهنگیان ملایر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶۰ نفر از فرهنگیان برای دریافت کارت اعتباری ۱۰۰ و ۵۰ میلیون تومانی به بانک ملی معرفی شدند.

فراهانی اعطای وام ضروری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان به ۵۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان، پیگیری مشکل مسکن فرهنگیان و پیگیری جذب اعتبار از صندوق ذخیره فرهنگیان برای خرید لوازم خانگی را از دیگر اقدامات انجام شده در واحد اداری آموزش و پرورش برشمرد.

*کسب رتبه‌های برتر کشوری توسط دانش‌آموزان ملایری

معاون پرورشی و تربیت بدنی ملایر نیز گفت: کسب ۵ رتبه کشوری مسابقه پرسش مهر، کسب ۷ رتبه کشوری سفیران سلامت، کسب رتبه سوم کشوری در رشته سرود همگانی، کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، کسب ۳۰۰ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و کسب ۴۵ رتبه برتر استانی در جشنواره نوجوان سالم از جمله افتخارات دانش آموزان شهرستان در حوزه پرورشی است.

محمد شیری از کسب ۵۰ رتبه قرآنی دانش آموزی در سطح استان و راهیابی تعدادی از آنها به مسابقات کشوری خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی پایگاه مشاوره آموزش و پرورش برای انتخاب رشته کنکوری‌ها، امسال ۱۵۰ مراجعه کننده به این پایگاه مراجعه کردند که رقت بسیار خوبی است.

وی با اشاره به مقامات کسب شده در بخش تربیت بدنی گفت: ۲۵ رتبه اول استانی برای مسابقات ورزشی دانش آموزی، انتخاب دو بازیکن هندبال و انتخاب بهترین دروازه بان هندبال از بین ۶۰ دروازه بان در استان از جمله افتخارات ورزشی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ملایر از انتخاب دو دانش آموز ملایری برای تیم دو و میدانی استان همدان خبر داد و افزود: همچنین تیم دانش آموزی والیبال دختران و پسران به اردوی تیم ملی والیبال راه یافتند.

وی با اشاره به کسب مقام اول استانی برای تولید محتوای دانش‌آموزی و معلمان تربیت بدنی اشاره و خاطرنشان کرد: ۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس راه اندازی و افتتاح شد.

شیری از برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستان در کانون امام خمینی و کانون مدرس خبر داد و یادآور شد: ۶ محرم نیز دانش آموزان شهرستان در قالب یک هیئت همایش «احلی من العسل» را در شهرستان اجرا کردند.

مدرسه روستایی ملایر مدیرآموزگار ندارد

معاون آموزش ابتدایی ملایر نیز با بیان اینکه از ۲۲ هزار و ۹۱ دانش آموز پایه ابتدایی، ۳ هزار و۹۰ نفر در طرح جبران و تثبیت یادگیری تابستان شرکت کرده‌اند، گفت: این کلاس‌ها تا هفته اول شهریور ماه برقرار است.

مهدی مهرابی از وجود چهار مدرسه روستایی فاقد مدیرآموزگار در سطح شهرستان خبر داد و افزود: در تکمیل کلاس‌ها، اولویت با مدارس حاشیه شهر و روستاها بوده و به جز این چهار مدرسه، مابقی مدارس دارای آموزگار هستند.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست استانی برای دوره‌های آموزشی دوران ابتدایی برای دومین سال متوالی، بیان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش شهرستان ارزیابی شدند که پیش بینی می‌شود به ۴۰۰ هزار برسد.

معاون آموزش ابتدایی ملایر تصریح کرد: از هفته گذشته علاوه بر دو پایگاه رشد و یاس، پایگاه مستقر در مدرسه حاج فراهانی یک نیز طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان را انجام می‌دهد.

وی از وجود ۷۱۱ کلاس درس در دوران ابتدایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی است اما سعی کردیم ابتدا نیروی انسانی مدارس حاشیه شهر و روستاها تکمیل شود.

*راهیابی ۲ تیم دانش‌آموزی از ملایر به مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی

معاون آموزشی دوره اول و دوم متوسطه ملایر نیز در ادامه از اجرای پروژه مهر در قالب هفت کارگروه خبر داد و گفت: برگزاری امتحانات خرداد ماه، تحلیل نتایج امتحانات و تکمیل جشنواره نوجوان خوارزمی از جمله برنامه های مهمی است که از خرداد تا شهریور ماه پیگیری می‌شود.

فریبرز احمدوند به شرکت ۱۲ هزار نفر در قالب ۹ رشته در جشنواره نوجوان خوارزمی اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۶۰ تیم به مرحله استانی راه یافتند و ۱۱ تیم موفق به کسب رتبه استانی شده و دو تیم نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، فضای مدرسه و تعداد کلاس‌های درس دوره متوسطه اظهار کرد: ۳۲۷ کلاس در دوره اول متوسطه، ۱۴۰ کلاس در دوره دوم متوسطه نظری و ۱۳۹ کلاس در دوره دوم متوسطه فنی حرفه ای و کار و دانش (فحک) داریم.

معاون آموزشی دوره اول و دوم متوسطه ملایر تعداد دانش آموزان دوره اول متوسطه در مدارس دولتی شهرستان را ۸ هزار و ۶۸۰ دانش آموز عنوان کرد و گفت: ۶ هزار و ۶۱۱ دانش آموز نیز در دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد دانش آموزان در رشته های نظری و ۴۶ درصد آنها در رشته‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، افزود: ثبت نام پایه دهم در شهرستان از هفته گذشته آغاز شده است.

احمدوند همچنین ضمن تبریک هفته خبرنگار و تقارن آن با ایام عاشورا، اظهار کرد: خبرنگاران با تاسی از مکتب عاشورا باید ادامه دهنده مسیر حضرت زینب کبری باشند.

وی امیرالمومنین(ع) و اهل بیت اش را بزرگترین افسران جهاد تبیین دانست و گفت: حضرت زینب(س) بزرگترین خبرنگار و افسر جهاد تبیین در صحنه کربلاست و خبرنگاران نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید تجسم و نماد عملی جهاد تببین در جامعه باشند.

معاون آموزشی دوره اول و دوم متوسطه ملایر حوزه آموزش و پروش را حوزه انسان سازی، تعلیم و تربیت و آگاه سازی دانست و مطرح کرد: وظیفه ما و اصحاب رسانه به تاسی از حضرت زینب(س)، آگاهی بخشی و اجرای سیره عملی ائمه در زندگی است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات